י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב שלום כהן בכה: "את הספרדים יקחו ראשונים"

הגראי"ל שטיינמן: "אין חילול השם גדול מזה" • האדמו"ר מויז'ניץ: "לא להתייצב" • תמלול, וידאו, גלריות ומסמך ההחלטות • סיקור ענק

שולחן כינוס המעוצת לפני התכנסות החברים
שולחן כינוס המעוצת לפני התכנסות החברים



גדולי ישראל קוראים הערב (שני), בכינוס היסטורי ליום תפילה ועצרת שתקיף את כלל הציבור החרדי כמחאה נגד חוק הגיוס. כך גם מזהירים גדולי ישראל שבאם יתקבל החוק, יישקלו לאסור את ההתיצבות בלשכות הגיוס על בני הישיבות.

הערב התקיים כינוס המשותף לגדולי ישראל מהחוגים הליטאים, החסידים והספרדים, למחות נגד חוק הגיוס שאושר בוועדת שקד, ולאחד כוחות לקראתו.

בין החלטות הכינוס: לערוך עצרת תפילה זעקה ומחאה ביום ראשון ז' אדר ב'. המועצות מורות לבני הישיבות שלא להתגייס לצבא. ומתריעות שאם תימשך הרדיפה ישקלו לאסור התייצבות בלשכת הגיוס.

קודם לכינוס נערכה ישיבה של המועצה האגודאית בביתו של האדמו"ר מויז'ניץ בהשתתפות האדמו"רים מגור, בעלזא, צאנז, באיאן, סלונים, ביאלה, וסאדיגורה, כך גם השתתפו חברי הכנסת מאגודת ישראל ליצמן, פרוש, מוזס ואייכלר. הישיבה נערכה בחדר בו נערכו בעבר ישיבות המועצת, אצל האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ.

חברי המועצת של אגודת ישראל הגיעו לכינוס המועצות, מיד לאחר הישיבה אצל האדמו"ר מויז'ניץ.



אחריהם הגיעו לכינוס חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגראי"ל שטיינמן, הגרי"ג אדלשטיין, הגרמ"צ ברגמן, הגרב"מ אזרחי,הגרמ"ה הירש, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד כהן, הגר"ד עדס, הגר"ד יפה והגר"י זילברשטיין.

הפתעה גדולה נרשמה עם הגעתו של הגר"ש אוירבאך. הגר"ש לא השתתף לאחרונה במועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'. אך עתה החליט להגיע לאחר ששוחח עם שלושה אדמו"רים מהמועצה החסידית אודות העניין.

כך גם השתתפו חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה והגר"ד יוסף.



בדברים לפני באי הכינוס אמר הגראי"ל שטיינמן: "אין חילול השם גדול מזה שמונעים חלילה מללמוד תורה. כלל ישראל והתורה זה דבר אחד, אורייתא וקוב"ה וישראל חד הוא. אם מונעים זאת, אבוד העולם, התכלית זה תורה, זה החיים שלנו, זה החיים של כלל ישראל ממתן תורה ועד היום. אין שום דבר אחר, רק תורה, כי זה כל החיים שלנו.

"הקדוש ברוך יעזור, שכל אלה שרוצים להפריע לזה לא יצליחו, ונינצל מזה, ונראה תורה בתפארתה, לבנות תורה".

הגר"ש כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס וראש ישיבת פורת יוסף אמר: "הספרדים הם בבחינת את הנפש אשר עשו בחרן, אני יודע מתוך הישיבה כמה תלמידים שההורים שלהם רוצים שילכו לצבא, הם לא מבינים כלום, אם לא שהבנים היו דבוקים ברבנים שלהם, הם היו הולכים לצבא, אם לא יעשו דבר שיכריזו שאין צבא בכלל, חלילה זה לא ילך.

"בתקשורת מסיתים כנגד בני הישיבות, ואצל הספרדים זה מחלחל, עדתנו עלולה להיפגע הכי קשה מגזירה זו, וצריכים ללמוד מאת הנפש אשר עשו בחרן, להכניס כמה שיותר לתורה.

הגר"ש פרץ בבכי ואמר: "אני מבקש שתצא מכאן החלטה שאין צבא ואין כלום, ולא מעניין אותנו הכסף שלהם, מעניין אותנו רק תורה".

האדמו"ר מויז'ניץ נשא דברים ואמר: "שתצא החלטה אף אחד מלומדי התורה לא מתגייס לצבא בכלל, גם לא שירות אזרחי, אם היינו מתאחדים כולנו בהחלטה לא להתייצב בכלל, הייתה מתבטלת הגזירה, אין לנו שום התייחסות לדבר הזה. ונקווה שזה יביא שכולם יתחשבו בזה".

הגאון רבי שלום כהן חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הוסיף: "לצערנו, גם המפד"ל נתנו יד לגזירות הללו, אי אפשר להבין דבר כזה, שאנשים שלומדים תורה נותנים יד לזה? אנחנו צריכים להתפלל עליהם, שהם ישובו בתשובה, ויכירו בערך התורה, וכל הדברים האחרים הם הבל, ומי שנוגע בתורה כנוגע בבבת עינו של הקב"ה, ולא ינקה".

מסמך החלטת המועצת

צילום: יהודה פרקוביץ

























































































































































כינוס המועצת הערב: צילום: משה גולדשטיין























































אגודת ישראל דגל התורה שס מועצות מלון ויזניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד