ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היום בוועדת שקד: מיהו חרדי לצורך המכסות?

הוועדה תצביע: רק בוגרי החינוך החרדי ייחשבו לחרדים לצורך עמידה ביעדים • עם זאת, גם מוסדות דוגמת 'הישוב' בתמונה

ללא החרדים. צילום: פלאש90
ללא החרדים. צילום: פלאש90

על רקע הסערה ברחוב החרדי בעקבות אישור סעיף הסנקציות והעצרת הגדולה הצפויה להתקיים ביום ראשון בעוד שבוע. תתכנס היום (ג) וועדת שקד בכדי לדון בסעיפים הנוגעים לעמידה ביעדים, והפעם, כך נראה, התקבלה העמדה החרדית על פיה יש צורך להרחיב את ההגדרה "מיהו חרדי" ולהכליל בה ישיבות נוספות שתלמידיהן חרדים, אך מתכונת הלימודים בהן שונה מעט מהמתכונת הסטנדרטית הנהוגה בישיבות החרדיות, ומשום כך דרשו מלכתחילה הנציגים החילונים שלא לכלול אותן במסגרת היעדים.

בישיבת הוועדה הצפויה להתקיים בשעה הקרובה, יובאו להצבעה הסעיפים כפי שנוסחו על ידי נציגי משרד המשפטים, והם יכללו מלבד ישיבות קטנות חרדיות רגילות גם ישיבות תיכוניות דוגמת 'הישוב' וכדומה.

לצורך כך הוכנסו לנוסח החוק, מלבד ישיבות המוגדרות כ"מוסד חינוך תרבותי ייחודי" גם מוסדות נוספים שאינם מוגדרים ככאלה, אך בתנאי שאינם משתייכים לאגף החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך. סעיף נוסף קובע כי כל מוסד שניתן בו חינוך שיטתי ללימודי יהדות - תלמידיו יוכלו להיכלל ביעדי הגיוס, ובלבד שמרבית בוגרי המוסד הינם תלמידי ישיבות. תלמידי מוסדות אלו יכללו ביעדים בכפוף לאישור שר הביטחון ובכפוף לאישור וועדת החוץ והביטחון או וועדה מיוחדת שתקבע על ידי וועדת הכנסת לצורך כך.

מלבד זאת יובאו להצבעה היום סעיפים הקובעים את מכסת היעדים בתקופה שעד 2017. על פי ההצעה יעדים אלו ייקבעו על ידי הממשלה, וכיעד התחלתי לשנת 2013 נקבע מספר המתגייסים על 3300. בנוסף, תידרש הממשלה לפרסם בכל שנה את מספר המתגייסים.

כזכור, חברי הכנסת החרדים פרשו מהוועדה בשבוע שעבר עקב אישור הסנקציות הפליליות, ולא יקחו חלק בדיוני הוועדה.
חרדים גיוס יעדים שקד וועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד