כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החברה לפיתוח הרובע: גן דוידסון יעבור לאלע"ד

עמותת אלע"ד פיתחה ומפעילה בהצלחה את מרכז המבקרים עיר דוד, וכעת תנהל גם את הגן הארכיאולוגי "גן דוידסון" • השטח כולל חלק מרחבת הכותל אותו ייעד בנט לזרמים לא אורתודוכסים שכונה "עזרת ישראל" • בתמורה למסירה: אלע"ד תכסה את חובות החברה לפיתוח מזרח ירושלים • ואפילו אופנהיימר מ'שלום עכשיו' מודה: "הגשמת חלום עבור המתנחלים"

מרכז דוידסון, צילום: פלאש90
מרכז דוידסון, צילום: פלאש90

לאחר ההצלחה המסחררת בעיר דוד : התנגדות בשמאל למסירת גן דוידסון לידי עמותת אלע"ד אשר מפעילה ואף פתחה ובנתה בהצלחה את מרכז המבקרים עיר דוד.

גן דוידסון, הינו גן ארכיאולוגי הנמצא למרגלות הר הבית ושטחו כולל גם חלקים מרחבת הכותל ואף שטח מיוחד אותו הקצה שר הדתות נפתלי בנט עבור זרמים שאינם אורתודוכסים לתפילה או כפי שהוא כנה זאת "עזרת ישראל".

הגן, נוהל בעשרות השנים האחרונות ע"י החברה לפיתוח מזרח ירושלים כאשר הבעלות עליו הינה של החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי. החברה המנהלת שלמה מידי שנה שכירות עבור ניהול המתחם. בשנים האחרונות התגלגל סכסוך בין שתי החברות שהגיע עד לבית המשפט שפסק כי האתר צריך לחזור לידי החברה לפיתוח הרובע. בעקבות הפסיקה נערכו דיונים בחברה כיצד להמשיך ולנהל את האתר.

אתר ניוז1 חושף כי החברה החליטה למסור את האתר לידי עמותת אלעד המפעילה בהצלחה את הגן הלאומי ומרכז המבקרים בעיר דוד. בתמורה לכך התחייבה העמותה לכסות את חובות החברה לפיתוח מזרח ירושלים.

סיבה נוספת להעברת הבעלות הינה תעלת ניקוז שנחשפה כמחברת בין שטח הגן הארכיאולוגי לשטח הגן הלאומי בעיר דוד, שכאמור - נמצא כבר היום תחת שליטתה של עמותת אלעד.

בעקבות הפרסום אמר יריב אופנהיימר מזכ"ל שלום עכשיו ל"הארץ" "מדובר בהפרטה המעניקה שליטה לעמותה פרטית המקדמת אידיאולוגיה ימנית במקום רגיש מבחינה דתית ומדינית לרגלי הר הבית ולצדו של הכותל המערבי."

לדברי אופנהיימר מדובר בלא פחות מאשר "הגשמת חלום עבור המתנחלים בדרך להשתלטות כללית על כל אזור העיר העתיקה והר הבית".
אלעד הכותל המערבי העיר העתיקה שלום עכשיו דוידסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד