י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ח קנייבסקי: "המזרחי מקלקלים הכל"

ההתבטאות החריפה הגיעה על רקע אישור הסנקציות הפליליות • הגר"ח למקורבו הרב גנוט: "החזון איש אמר שעם החופשיים היינו מסתדרים, אבל המזרחי מקלקלים הכל תמיד. כל הצרות מגיעות מהמעשים שלהם" • בזמן ההתנתקות, כשנשאל האם להתפלל לעזרתם אמר שכן: "למרות שמעולם לא תמכו בנו בשעות הקשות" • "מצווה לפרסם"

הגר"ח קניבסקי. צילום: יעקב כהן
הגר"ח קניבסקי. צילום: יעקב כהן

התבטאות חריפה ביותר נשמעה השבוע מפיו של הגר"ח קניבסקי בעקבות הטלת הסנקציות הפליליות על לומדי התורה.

מספר חודשים לפני תכנית גירוש היהודים מגוש קטיף, ישב מקורבו של הגר"ח קניבסקי, הגאון רבי שמואל ברוך גנוט, לשיחה פרטית עם הגר"ח קנייבסקי. הגרש"ב גנוט פרש בפני הגר"ח את תוכניותיו של אריק שרון, לגרש אלפי יהודים מבתיהם מגוש קטיף, ושאל האם בני התורה צריכים להתפלל ולפעול בעדם בכל הכוחות העומדים לרשותינו. הגר"ח השיב בנחרצות כי אכן, צריך לדאוג ולהתפלל על שלומם של כל יהודי ארץ ישראל, אך הדגיש במקביל שאנשי המזרחי לא סייעו אף פעם לשום מאבק רוחני שניהל הציבור החרדי בארץ.

הגר"ח אף פירט מספר מאבקים שכאלה, עליהם נלחמו שלומי אמוני ישראל מאז הקמת המדינה. "עכשו המזרחי נזכרים בנו?", שאל בכאב, "היכן היו אנשי המזרחי כל השנים?!". הרב גנוט המשיך להתעקש שוב ושוב הגר"ח היה נחרץ ביותר, בעודו ממשיך לפרט כיצד ראשי המזרחי הפנו בקביעות עורף, בכל השעות הקשות שהיו לציבור החרדי בארץ ישראל.

"צריך להתפלל על כל יהודי ולדאוג להם. אך צריך לזכור שמעולם לא קיבלנו מהם תמיכה בשעות קשות. אתה תראה שבשעת מבחן באה, הם גם כן יהיו נגדינו", אמר הגר"ח.

השבוע נכנס הרב גנוט אל הגר"ח קניבסקי ושאלו האם ניתן לפרסם את הדברים החריפים, שהתגשמו כעת מול העיניים, כשמפלגת ה'בית היהודי' תומכים בהטלת סנקציות פליליות חמורות על בני הישיבות.

הגר"ח השיב: "מצוה לפרסם. זה דברים ידועים. תדע לך שדודי ה'חזון איש' זצ"ל כבר אמר ש"עם החופשיים היינו מסתדרים, אבל המזרחי מקלקלים הכל תמיד. כל הצרות מגיעות מהמעשים שלהם, כך אמר ה"חזון איש".
מזרחי חזון איש הגרח קניבסקי גוש קטיף הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד