י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מתנדבי 'איחוד הצלה' התגבשו בשבת • תיעוד

יותר מ-120 מתנדבי 'איחוד הצלה בני ברק' ובני משפחותיהם השתתפו בשבת גיבוש ייחודית במלון 'כינר' • וידאו ותמונות

מתנדבי 'איחוד הצלה' התגבשו בשבת • תיעוד

כמיטב המסורת, גם השנה התקבצו בצוותא חדא למעלה ממאה ועשרים מתנדבי "איחוד הצלה - בני ברק" והסביבה, עם בני משפחותיהם, הנהלת הארגון הארצי, רבנים, אישי ציבור ואנשי תקשורת בסוף השבוע האחרון פרשת ויקהל בכפר הנופש היוקרתי "כינר גליל" - השוכן למרגלות הכנרת, לשבת גיבוש והתאחדות השנתית כדי לפוש מעט מעבודת הקודש אותה הם מבצעים במהלך כל השנה ולצבור כוחות מחודשים להמשך הדרך בבחינת וקווי ה' יחליפו כח.

על הפקת השבת עמלו צוות מתנדבי הסניף, בראשותם של ראש סניף איחוד הצלה בני ברק אפי פלדמן, וסגנו המתנדב המסור יוני מרטין, במשך מספר חודשים, וזכו לסייעתא דשמיא מיוחדת.
את פירות העמל ראו וחשו המתנדבים כבר מרגע צאתם לדרך, החל ממערך ההסעות למקום, קבלת הפנים המאירה בדלפק המיוחד שהוקם בכניסה למלון, החדרים הערוכים להפליא בכל טוב, המתנות הייחודיות, המתחם המיוחד שהוכן לילדי המתנדבים שכלל טרמפולינות, מכונת סוכר, בלונים, הפתעות ועוד, והחשיבה על הכל, מהמתנדב עצמו ועד לאחרון ילדיו.

לקראת השבת הופק זה השנה הרביעית מגזין צבעוני יוקרתי העונה לשם ״האיחוד״ בן 72 עמודים אשר מקיף מספר רחב של נושאים ובו חמישה מדורים בנושא הצלה, רפואה, הלכה ועוד. במגזין הובאו נושאים מרתקים השייכים הלכה למעשה למתנדבים ביום יום, בכתיבת המגזין השתתפו רבנים, פרופסורים, אישי ציבור רבים, המתנדבים ובני משפחותיהם.

עם כניסת השבת מיד לאחר תפילת המנחה פתח הרב מרדכי ברזילי, ממייסדי "הצלה" בארה"ק, ואמר: "לא סתם נתכנסו כאן כולנו השבת בפרשת ויקהל. ידוע לכל כי בשביל שתשרה שכינה בעם ישראל צריך שיהיה 'ויקהל' שתהיה אחדות בעם. השבת מאחדת את כל הבריאה וגם המנורה שמוזכרת בפרשה היא מקשה אחת, ומסמלת על איחוד, ככה אנחנו מתכנסים בפרשה זו, בסימן אחדות, ועם הרצון לאחד את המתנדבים המסורים שעוסקים כל השנה בהצלת חיים, לחזק אותם ולתת להם כח להמשך הדרך".

במהלך סעודת ליל שבת דרש הרב נפתלי הלפרין - רכז ההלכה הארצי בארגון ואמר: "כל השנה המתנדבים עוסקים בהצלת חיים, שבעה ימים בשבוע. לא מקרי הוא שבפרשת השבוע כתוב: 'ששת ימים תעשה מלאכה וביום השביעי יהיה לכם קודש....' בהצלת חיים אין יום שבתון אבל פעם בשנה מגיע למתנדבים אלו מנוחה מהמחזות הקשים ומהאירועים הכואבים אליהם הם נחשפים".

לאחר סעודת השבת פנו כלל המשתתפים ל"עונג שבת" בשירה וזמרה לקל חי בהנחייתו של משמח הרבים הרב שאול חיון ובהשתתפות אורחי הכבוד ח"כ הרב יעקב אשר וח"כ הרב ישראל אייכלר שפתחו את דבריהם בדברי תורה מפרשת השבוע, ובמשך שעות ארוכות ריתקו את הקהל באקטואליה ובנושאים העומדים על הפרק - בסיום דבריהם הבטיחו לעמוד לימין הארגון והסניף ככל שיידרש.

בסעודת רעווא דרעוין נשאו דברים מ"מ אגף רפואה באיחוד הצלה הפרמדיק יהודה אטיאס, ויו"ר הארגון זאב קשש שאמר: "אני מוקיר ומעריך את מתנדבי סניף בני ברק, לא חלמתי שסניף זה יהפוך לאימפריה כזו, מרגש אותי לראות את כמות אירועי החרום אליהם יוצאים מתנדבי הסניף ואת דאגת הנהלת הסניף לרווחת המתנדב".

נשיא הארגון אלי ביר דיבר אף הוא ואמר: "אני בעד חוק גיוס רק לאיחוד הצלה, ומעדיף שהמגויסים יהיו דומים למתנדבי בני ברק שאין ספק שהוא הסניף מספר 1 בארץ".

סגן יו"ר הסניף יוני מרטין קטע את דברי נשיא הארגון וסיפר לחברי הכנסת, ההנהלה, והנוכחים ששהו במקום, על מצוקת מכשירי הדפיברילטור הקיימת בסניף (דפיברילטור - מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי).

נשיא הארגון אלי ביר ריגש את הקהל בכך שלקח את המיקרופון מידיו של יוני מרטין והבטיח תרומה של עשרה מכשירי דפיברילטור חדשים לסניף וכן להגדיל את מספר אופנועי החרום בסניף בשנה הקרובה.

לקראת נעילת השבת נטל את רשות הדיבור ראש הסניף אפי פלדמן: "שנה גדושה ועמוסה עברה עלינו, למעלה מעשר אלף קריאות חירום טופלו בידי מתנדבי הסניף בשנה האחרונה, עשרות שיעורים שבועיים, עשרות אבטחות, מקרים רבים של איתור נעדרים, השתלמויות מקצועיות ואלפי פניות לסיוע מעבר לקריאות רפואיות, שגרה רציפה של נתינה ומסירות.. במרכזה זכינו להגשים את את החלום המשותף והקמנו בעשר אצבעותינו את בית איחוד הצלה בני ברק כשאנו זוכים שגדולי הדור שלאורם אנו הולכים, באו לשמוח יחד איתנו בחנוכת הבית.

"השנה האחרונה התאפיינה גם בהתקדמות משמעותית בתולדות הסניף, בעוד ישנם אנשים שלא הפסיקו לחשוב ולנסות להצר את פעילותינו, וניסו למנוע מאיתנו לבצע את הדבר שאנחנו כל כך אוהבים לעשות – להציל חיים, אנו לא נגררנו לעימות – אך גם לא הרמנו ידייים. קיבלנו על עצמינו ש'כל הנוטל עיצה מן הזקנים אינו נכשל', פעלנו בהתייעצות עם רבני הסניף ולפי הנחיותיהם פיתחנו את השירות האלטרנטיבי למי שמעוניין בטיפול רפואי בצורה שקטה ודיסקרטית שלא באה על חשבון מקצועיות או שירות. יעידו על כך עשרות מכתבי התודה וההערכה ומאות שיחות הטלפון שמוקירים ומעריכים את פעילותינו, וזה המקום והזמן להודות לך מתנדב יקר על הפעילות המדהימה הזו, ובמיוחד לך – אשת המתנדב היקר על כל הויתור שלך מזמן איכות ועזרה מבעלך ועל כך שאת מאפשרת לו לצאת ולהציל חיים".

את השבת נעל מפיק השבת וסגנו של מנהל הסניף יוני מרטין, אשר הודה להנהלה ולכל המסייעים להפקת השבת, ביניהם החברות המובילות במשק ומספר נדיבים שנטלו את חסותם על מימון השבת. הוא הזמין את הנהלת הארגון וחברי הכנסת להעניק תעודות הוקרה למתנדבים המצטיינים של השנה האחרונה. כמו כן הזמין מרטין את ראש סניף תל אביב, דן גילדוני, להעניק מכשיר דפיברילטור מיוחד שהגיע היישר מניו יורק לכפר הנופש כינר עבור המתנדב מנחם אמסילי שיוצא לעשרות קריאות חרום של הצלת חיים מידי יום.























































איחוד הצלה שבת התאחדות גלריה גיבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד