כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חשיפה: מספר ישיבות איבדו את מעמדן התקציבי

בבקשה שהגישו הישיבות לבג"ץ מתברר: ישיבות בעלות מספר תלמידים נמוך הפכו למוסדות 'לא תקינים' ותקציבן נשלל

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

איגוד מנהלי הישיבות ואיגוד הישיבות הציוניות הגישו בקשה לדיון דחוף בבג"ץ, בבקשה לבטל את צו הביניים שניתן בתחילת החודש על עצירת התקצוב לתלמידי הישיבות.

בבקשה שהוגשה על ידי עו"ד בצלאל סמוטריץ המייצג את איגודי הישיבות, מציינים המבקשים את הנימוקים כפי שציינו בבקשה הקודמת, אך מוסיפים כי תשובת הבג"ץ המצרפת אותם כמשיבים - הופכת את הבקשה והדיון ללא רלוונטיים, כיון שהסבירות היא שעד שיגיע מועד הדיון וועדת שקד תסיים את עבודתה והחוק יתקבל בכנסת, וממילא העתירה תימחק כיוון שהיא תהפוך ללא רלוונטית.

בנוסף, מציינים המבקשים אבסורד נוסף אשר עד כה לא הופנתה תשומת הלב הציבורית אליו, הנוגעת לישיבות אשר כמות התלמידים בהן אינה גדולה, ובעקבות החלטת הבג"ץ הן הפכו באחת למוסדות "לא תקינים", כיון שהן אינן עומדות בסף המינימלי של התלמידים הדרוש בכדי לתקצב אותן. תקציב מוסדות אלו נשלל לחלוטין בעקבות החלטת הבג"ץ, ואינו צפוי אף לחזור בחודש הבא, זאת למרות שהישיבות לא צורפו אפילו כמשיבות לעתירה.

בהמשך סעיפי הבקשה מציינים המבקשים כי הם מייצגים את החלקים החלשים בחברה, זאת למרות שאינם אהודים "ואינם מצטלמים טוב בחברת 'פעילי זכויות אדם' כמו המסתננים והמהגרים הבלתי חוקיים"...

בסיום הבקשה המנומקת להפליא והמפרטת שורה של אבסורדים ועשיית אי צדק הגלומות בתשובות העותרות לבג"ץ על כך שלא צירפו את הישיבות כמשיבות לעתירה בין היתר בשל כך שצירופן "היה כרוך במשאבים רבים אשר היו עלולות לסכן את העתירה". מבקשות הישיבות, בצעד תקדימי שאינו מוכר בעולם המשפטי, כי באם לא תתקבל הבקשה לקביעת דיון דחוף בענין, הינן מבקשות למחוק את בקשת ההצטרפות כמשיבים בעתירה, כיון שמדובר בבזבוז מיותר של זמן וכסף על דיון בעתירה תיאורטית הצפויה להימחק ממילא.
בג''צ ישיבות זכויות אדם דיון מבקשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד