י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

התקיפה בלבנון: "היו כבר תקיפות כאלה בעבר"

חבר פרלמנט בלבנון: "הייחודי בתקיפה הזו שהיא הייתה בשטח לבנון" • בין ההרוגים - מפקד בחיזבאללה

מאמן השדה חאגי חסן מנסור. צילום: אתר Now Lebanon
מאמן השדה חאגי חסן מנסור. צילום: אתר Now Lebanon

התקיפה המיוחסת לחיל האוויר הישראלי, שהתקיימה אמש (ב) בשעה 22:00 בלבנון, סמוך לגבול סוריה, נעשתה בשני צירים המשמשים להברחת אמצעי לחימה מסוריה ללבנון, כך מדווחות סוכנויות הידיעות בלבנון. על פי הדיווח, מדובר בציר נבי שיית, היוצא מאיזור שעייבה ומוביל לעיירה בירטל, וציר אל זבדאני, היוצא מאיזור סרגאיה ומוביל למתקני אחסון הממוקמים מזרחית לעיירה נבי שיית.

חבר פרלמנט לבנוני אמר היום, כי ההתקפה הישראלית על שיירת הנשק של חיזבאללה לא הייתה הראשונה, וכי "כבר היו תקיפות על שיירות שהיו בדרכן ללבנון". ג'מאל אלג'ראח ממפלגת קאלמוסתקבל, אמר: "מה שייחודי להתקפה אתמול היא שהיא הייתה בשטח לבנון, לאחר שהשיירה חצתה את הגבול. חיזבאללה הכחיש ששיירה שלו הותקפה ומכאן שאין לו כוונה להגיב על כך או לנקוט צעד כלשהו בנושא".

אתר חדשות בלבנון מדווח גם כי בין ההרוגים היה חאג'י חסן מנסור המכונה אבו הייתם, מפקד בחיזבאללה שהדריך את לוחמי הארגון, הלוויתו תתקיים בכפרו באזור אל נבטיה. בחיזבאללה שומרים על שתיקה ולא מגיבים לדיווחים.

גורם לבנוני ביטחוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי ישראל היא שתקפה באזור את עמדות חיזבאללה.

רשת הטלוויזיה "אל מנאר" של חיזבאללה הכחישו כי בוצעה תקיפה כלשהי בשטח לבנון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נמנע גם הוא להתייחס ישירות לתקיפה, אך ציין במסיבת העיתונאים המשותפת שלו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי "ישראל עושה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחיה".
תקיפה ישראל הרוגים לבנון הכחשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד