י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ועדת שקד: הבית היהודי נגד לפיד

עימות חריף בוועדת שקד, שהתכנסה ללא הח"כים החרדים, בשאלת קביעת יעדי הגיוס השנתיים • נציג 'יש עתיד' עפר שלח דרש יעדים קבועים ומוגדרים מראש • יו"ר הועדה ח"כ איילת שקד התעקשה על יעדים שייקבעו על ידי הממשלה מידי שנה • לאחר דיון נוסף הוחלט: הצבעה במועד אחר על הסעיף השנוי במחלוקת

ועדת שקד. צילום: פלאש 90
ועדת שקד. צילום: פלאש 90

בדיון שהתקיים היום (ג) בוועדת שקד, התגלע ויכוח בין יו"ר הועדה ח"כ איילת שקד לבין איש 'יש עתיד' ח"כ עפר שלח, בשאלת ניסוח סעיף הקובע את יעדי הגיוס.

בסעיף נכתב כי הממשלה תכריע את יעדי הגיוס השנתיים. שלח ביקש להכניס במקום זאת את הניסוח שאומר "הממשלה תודיע". כאשר משמעותו של השינוי בניסוח הוא שבמקום מתן האפשרות לממשלה הנבחרת להחליט על שינוי היעדים, היא תהיה כפופה ליעדים - כפי שייקבעו מראש. שקד דרשה שהניסוח יהיה כזה שיתן לממשלה לקבוע את היעד - בכדי להקל על הציבור החרדי את העמידה ביעדים.

שקד דרשה להעלות את ההסתייגות להצבעה, ובתגובה ביקש שלח הפסקה בת חמש דקות, במהלכן גייס רוב להצבעה לטובתו. יצויין, כי בכדי לגייס את הרוב הנדרש, הזעיק שלח את נציג התנועה ח"כ אלעזר שטרן, שהגיע אף הוא - להפתעת הנוכחים - למרות שגם הוא, יחד עם החכי"ם החרדים, לא השתתף בדיונים מאז יום שלישי שעבר, כאשר עזב את הדיון בכעס בעקבות סירובה של שקד לנהל דיון על סעיף ההסדר לו הוא מתנגד, ואשר שקד העלתה אותו להצבעה באופן ישיר, לאחר שרקמה 'דיל' עם שלח על תמיכה בסעיף ההסדר בתמורה לתמיכתה בסנקציות הפליליות.

בתום ההפסקה התפתח דיון נוסף, שבסופו הודיעה שקד על נעילת הדיון והצבעה במועד אחר על הסעיף השנוי במחלוקת.

גורמים בסיעות החרדיות עמם שוחחנו, אמרו כי שקד מנסה להוכיח כי היא אינה נכנעת לכל דרישה של שלח וסיעתו, וכי היא מנהלת את הדיונים ביושר גם כלפי הציבור החרדי. "אחרי ההתקפלות המבישה של הבית היהודי בסעיף הסנקציות הפליליות. יהיה מעניין לראות האם הפעם שקד תצליח לעמוד על שלה בהגינות לטובת הציבור החרדי, או שגם הפעם זה יסתיים בהתקפלות למען אינטרס פנימי כזה או אחר".
חרדים חוק גיוס שלח ועדת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד