כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בג"ץ: האם טובת הילד מחייבת ברית מילה?

בג"ץ דן הבוקר בהרכב מורחב בעתירה נגד החלטת בית הדין שהורה לאשה לערוך לילד ברית מילה • תוך שבוע תפורסם ההכרעה

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בג"ץ דן הבוקר (שלישי) בהרכב מורחב של 7 שופטים בעתירתה של אישה נגד החלטת בית הדין הרבני הגדול שהורה לה לשתף פעולה עם בעלה, שעימו היא בהליכי גירושים, ולאפשר לו לערוך לילד ברית מילה. בית הדין קבע כי על כל יום עיכוב תיקנס ב-500 שקלים.

הרכב השופטים: כבוד המשנָה לנשיא מרים נאור, כבוד השופט אליקים רובינשטיין, כבוד השופט סלים ג'ובראן, כבוד השופטת אסתר חיות, כבוד השופט חנן מלצר, כבוד השופט יורם דנציגר וכבוד השופט ניל הנדל.

שופטי בג"ץ אמרו כי יכריעו תוך שבעה ימים בשאלה המשפטית אם יש לבית הדין הרבני סמכות לדון בנושא זה.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגיש לפני כשבועיים לבקשת בית המשפט העליון את עמדתו בעתירה העוסקת בטענתה של אם לתינוק בן למעלה משנה, לפיה בית הדין הרבני חרג מסמכותו כאשר הורה לה לערוך ברית מילה בבנה.

עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי בנסיבות העניין, בית הדין חרג בסמכותו כאשר הורה על עריכת ברית מילה לפעוט בן למעלה משנה, ועל כן יש לקבל את העתירה. עוד מציין היועץ כי ספק אם הכרעת בית הדין התקבלה בהתבסס על עיקרון טובת הילד.

האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים, באמצעות עו"ד מרסלה וולף ועו"ד אביגדור פלדמן, הגיש לפני כשלושה חודשים עתירה לבג"ץ, בשמה של אישה המצויה בסכסוך גירושין, למתן צו על תנאי המורה על ביטול פסק דין של בית הדין הרבני הגדול.

מדובר בפסק הדין אשר אשרר פסק דין של בית הדין הרבני האזורי, שהורה לאישה הנמצאת בהליכי גירושין לשתף פעולה ולאפשר לאב לבצע ברית מילה לבנם בן השנה, וכן אישר הטלת קנס על האישה בסך 500 ₪ לכל יום שבו לא תשתף פעולה.

העתירה עוסקת בסמכותו של בית הדין הרבני לכרוך לתביעת גירושין את סוגיית מילתו של בנם הקטין של בני הזוג. העותרת, המיוצגת באמצעות האגף לסיוע משפטי, טוענת בעתירה כי זוהי הפעם הראשונה שבה קובע בית דין רבני כי מצויה בידיו סמכות להורות על ביצועה של ברית מילה וכי בית הדין הרבני חרג מסמכותו בעת שדן בבקשת האב לערוך ברית מילה לקטין.
בית הדין ברית מילה בגץ גירושין סיוע משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד