כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הרב לאו נגד חולדאי: לא הכל זה כסף

רבה של תל אביב יפו הגרי"מ לאו, מוחה נגד החלטת הנהלת העיר לאשר פתיחת מרכולים ברחובות מרכזיים בעיר

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

הרב הראשי לתל אביב הרב ישראל מאיר לאו, מוחה על החלטת הנהלת העיר לאפשר פתיחת חנויות בשבת.

הרב לאו שיגר מכתב לראש העיר ובו מחה בחריפות על החלטת הנהלת העירייה לאפשר פתיחת מרכולים באזורים מרכזיים בשבת.

"גם היום רבים חילולי השבת בעיר, אך ההצעה שלפניכם תגרום לא רק לחילול השבת, אלא אף לביטולה חלילה. אנא חישבו גם על בעלי המכולות הקטנות שפרנסתם מקופחת כליל כאשר מחללי השבת מספקים את מצרכי המזון בימי שבת וחג", כתב הרב.

במכתב אומר הרב שביטולה של השבת הופך את עם הספר "לעם של תגרנים שכל חייהם מהווים מרוץ בלתי נלאה אחרי כסף. ההחלטה שלפניכם הינה פתח למדרון חלקלק. היום רחובות מרכזיים, מחר העיר כולה".

עוד טען הרב כי מדובר באפליית שומרי השבת, "והדרת הציבור הדתי מהשתלבות במעגלי התעסוקה. מאידך, לבי נתון לאלפי הילדים הנאלצים להיפרד מאבא ואמא ביום החופשי מבית הספר בשבתות ובחגים, כי ההורים הולכים לעבודה למלא את כיסיהם של בעלי המרכולים, במקום לשהות בזמן איכות עם ילדיהם".

סגן ראש העיר אסף זמיר אמר בתגובה: "עיריית תל אביב לא בחרה לקיים את הדיון הזה, אלא הוא נכפה עליה על ידי בג"ץ. במשך שנים הצליחה העירייה לייצר מציאות שבסך הכל השביעה את רצונם של כל הצדדים. לאחר שהדבר נכפה, קיימנו את הדיון בהנהלת העיר, שמורכבת מנבחרי ציבור של כלל התושבים וקבענו מנגנון שבאופן עקורני משמר את היקפי הפעילות הקיימים כיום".

ראש העיר לא הגיב למכתב.

כזכור בשל פסיקת בג"ץ שקבעה שעל עיריית תל אביב לכוף את חוק העזר העירוני המחייב סגירת חנויות בשבת, החליטה הנהלת העיר על חוק עזר חדש שיתיר פתיחת חנויות בשבת באזורים מרכזיים. מועצת העיר תתכנס להחליט בעניין בשבוע הבא.
שבת תל אביב הרב לאו חילול חולדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד