י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליצמן: עדיף להיות חולה באיזור המרכז

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הופיע בוועדת הכספים והכריז: "מצב הרפואה בפריפריה אינו מתקרב באיכותו לטיפול הניתן באזור המרכז. נשקיע גם בהקמת בית ספר חדש לרפואה"

נפעל. ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית
נפעל. ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית


עוד בנושא:
ליצמן וגפני מציגים בוועדת הכספים: מחמאות

בדיון שהתקיים היום (ב) בועדת הכספים של הכנסת בנושא תקציב משרד הבריאות ומכרוז האשפוז הסיעודי, מסר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן סקירה נרחבת אודות מצב המשרד, התכניות לתקופה הקרובה, וענה על סדרת שאלות שהעלו חברי הוועדה בנושא הבריאות.

סגן שר הבריאות הביא בפני חברי הוועדה את הנושאים העיקריים, ביניהם מצב הרפואה בפריפריה, אשר אינו מתקרב באיכותו לטיפול הניתן באזור המרכז. "נשקיע בפריפריה רבות, גם בהקמת בית ספר חדש לרפואה בפריפריה, ובכל דרך אפשרית", אמר ליצמן.

בנושא הקמת קופת חולים חמישית, הסתייג ליצמן ואמר כי חשוב יותר לחזק את הקופות הקיימות. בנושא הטיפול ברפואת שיניים אמר סגן שר הבריאות, כי לדעתו יש צורך להעניק שירות חינם לפחות לגיל הרך. בנושא השר"פ אמר כי הוא תומך בהכנסת השר"פ לביה"ח. ליצמן גם חזר על הכרזתו כי יערוך ביקורי פתע בבתי חולים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ביקש מסגן שר הבריאות להתייחס לנושא מכרוז האשפוז הסיעודי ולמצב בתי האבות אשר רבים מהם נמצאים בקריסה, כפי שעלה בדיון מקדים שהתקיים בועדת הכספים בשבוע שעבר. ליצמן אמר כי יקיים דיון בנושא כבר השבוע עם אנשי האוצר, על מנת לראות כיצד ניתן יהיה לפתור את הבעיה.

כמענה לחברי הוועדה, שי חרמש ופאינה קירשנבאום, שהעלו את נושא מיגון בית החולים באשקלון אמר סגן שר הבריאות כי הנושא בטיפול. "הנושא עומד על סדר היום, אנו מנסים למצוא חלופות, אך כפי שאמרתי, לא נזיז את הקברים. אם היו עושים זאת במדינה אחרת, היינו נזעקים. עם זאת, איני מתעלם מהנושא, ונפעל על מנת שבית החולים יהיה ממוגן".

ליצמן וגפני בוועדת הכספיםצילום: ליצמן וגפני בוועדת הכספים
ליצמן וגפני בוועדת הכספים


לבקשת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יבדוק סגן שר הבריאות מדוע עד היום בית החולים טרם מוגן וזאת למרות שלפי אנשי האוצר תקציב למיגון ולצורך פיתוח המקום, הוקצה לפני זמן רב.

ח"כ רחל אדטו אמרה עוד בנושא, כי אמש ביקרה בבית החולים, וכי בידיה פתרונות רבים לנושא המיגון.

חבר הכנסת חיים אורון אמר כי המצב הוא שמערכת הבריאות שהייתה בעבר השוויונית ביותר בעולם המערבי, כיום היא בעלת פערים עצומים בין שכבות האוכלוסייה. "אני קורא להכניס את הסיעוד לסל הבריאות, ולכך שהמעסיקים ישתתפו יותר בהוצאות הבריאות של העובדים, זה קיים בכל העולם".

ח"כ יעקב אדרי אמר, כי יש צורך לבדוק את הפער של מחירי התרופות בין העלות שמשולם ליצרן, לבין העלות שמשלם האזרח. "הפער הוא עצום", אמר. ח"כ פאינה קירשנבאום ביקשה לפעול לכך שיהיו מתורגמנים בבתי חולים, "חולים משתחררים ואין להם מושג מה עליהם לעשות כי לא הבינו את שפת הרופאים".

ח"כ זאב ביילסקי ביקש מסגן שר הבריאות לשקול השתתפות בהוצאות של אגודת 'עזר מציון' בבדיקת והרחבת מאגר מח העצם במדינה לצורך הצלת חיי ילדים וחולים רבים. "המצב צריך היה להיות הפוך, שהארגונים יסייעו למדינה לממן זאת, ולא שהמדינה תסייע לארגונים, זהו נושא בעל חשיבות עליונה".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ענה לחברי הכנסת ואמר כי מחירי התרופות בבדיקה ובטיפול. "בנושא מח העצם, אנו נפעל לסייע להם במימון במסגרת יכולותינו, מדובר בפעילות חשובה מאין כמותה". עוד אמר כי "נושאים רבים נמצאים על פתחנו ואנו מקוים לפעול לשיפור מהותי במערכת הבריאות בישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר לסיכום הדיון, כי חייב יהיה להימצא פיתרון לנושא מכרוז האשפוז הסיעודי: "לא יתכן שקשישים עניים ימצאו את עצמם ללא טיפול הולם. אני מבקש לבחון את נושא המכרז וההשתתפות בבתי האבות מחדש על מנת לסייע להם לצאת מהמשבר. כמו כן יש לפעול על מנת שההוצאה הציבורית לבריאות לא תמשיך לרדת כפי שהמגמה היא כיום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד