י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אריאל תוקף את תוכנית לפיד: "נגד החרדים"

שר הבינוי והשיכון מברך על אימוץ תכניתו לפטור ממע"מ, אך תוקף את הקריטריון אותו הכניס לפיד, שנועד להדיר את החרדים מההטבה • "החוק לא יעמוד במבחן בג"ץ וגם לפיד יודע את זה, לא ניתן לתכנית לעבור" • ההצעה: פטור ממע"מ לזוגות צעירים, שיהווה הנחה של 18 אחוז מערך הדירה • העוקץ: ההטבה תלויה בשירות צבאי • לא הוגן

השר אריאל, צילום: פלאש90
השר אריאל, צילום: פלאש90

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל מתייחס הבוקר (ג) לפרסומים אודות כוונתו של לפיד לפטור זוגות צעירים מתשלום מע"מ על הדירה הראשונה, ותוקף את כוונתו להדיר מההטבה הזאת זוגות חרדים.

"אנו לא נתן לתוכנית הזו במתכונת הנוכחית לעבור", אומר השר אריאל בשיחה ל'בחדרי חרדים', "מטרת התוכנית היא להדיר את הציבור החרדי ואנו לא ניתן לכך לקרות. אנו מתנגדים בכל תוקף לסעיף הזה שמתנה את קבלת ההטבה בשירות הצבאי של בני הזוג שמפלה את הציבור החרדי.

"מלבד ההתנגדות העקרונית שלנו החוק הזה גם לא יעמוד במבחן בג"ץ וגם השר לפיד יודע זאת. מונחים לפניו חוות דעת משפטיות שהחוק לא יעבור בבג"ץ".

השר בירך על ההחלטה לאמץ את עקרונות התוכנית שהציע כבר לפני קרוב לשנה, ושנדונה בחודשים האחרונים להפחתה דרמטית של המחירים באמצעות התערבות ממשלתית של החזר מע"מ.

השר אריאל אומר שיש להפעיל את התוכנית במתכונתה המלאה כפי שגיבש, כולל משפרי דיור המהווים רוב משמעותי של השוק ומבלי להדיר חלקים בחברה וזוגות צעירים ללא ילדים.

אריאל מזהיר כי הפעלת התוכנית במתכונת המצומצמת שתחול רק על חסרי דיור הרוכשים דירה מקבלן, המהווים 8% בלבד מכמות העסקאות השנתית, עלולה להתברר כמהלך סרק שלא ישפיע על המחירים ורק יגרום נזק לתקציב המדינה. השר אריאל יתמוך בתוכנית מלאה שתשפיע באופן אמיתי על מחירי הדיור.

גם יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, מסר: "שר האוצר ממשיך בתכניתו האכזרית לפגוע פגיעה ישירה בחרדים ובערבים. גם כשהוא מקדם יוזמה ברוכה, שהוצעה גם על ידי ועל ידי חבריי, הוא דואג לנשל ממנה את הציבור החלש ביותר. בעבר פסל בג"ץ את מתווה קיצבאות יוצאי צבא בטענה שאין להפלות בין אזרח לאזרח. מקרה זה אינו שונה".
דיור אריאל לפיד הטבה מעמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד