כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גפני ליועץ המשפטי: "בדוק התנהלות לפיד"

הח"כים החרדים טרפדו אישור הטבות מס לרשימת העמותות שהגיש שר האוצר, לאחר שהשמיט מהן את העמותות החרדיות

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הישג לחברי הכנסת החרדים: ח"כ משה גפני ויעקב ליצמן מנעו היום (ג) את אישור רשימת העמותות שהביא שר האוצר לפיד לוועדת הכספים, בכדי לאפשר להן לקבל הטבות במס. הח"כים החרדים שהשתתפו בדיון טענו ל'איפה ואיפה' מצידו של לפיד בהחלטה לאלו עמותות יינתנו ההקלות במס, כאשר בו בזמן הוא מעכב בקשות של עמותות אחרות, מבלי שיש לכך סיבה מוצדקת, ואף שהן נמצאו ראויות לקבלת ההטבה. בעקבות כך החליט יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי מהבית היהודי, שלא לאשר את הרשימה.

בדיון שהתקיים בנוכחות נציגי האוצר, אמר ליצמן: "מדובר בפוליטיזציה במתן הטבות לגופים, דבר חמור שכמותו לא היה מעולם". ליצמן הוסיף וציין כי פנה למבקר המדינה על מנת שיבדוק את התנהלות שר האוצר בענין. גפני תקף אף הוא את התנהלות האוצר, ואמר כי היא מנוגדת לחוק. "שר האוצר מנצל לרעה את הסמכות שמוקנית לו בחוק ומפלה בין עמותות שונות, ללא כל סיבה מוצדקת".

כאמור, בעקבות התנגדות הח"כים החרדים, החליט יו"ר הוועדה שלא לאשר את רשימת העמותות שהוגשה על ידי משרד האוצר. סלומיאנסקי אף מתח ביקורת על עיכוב הבאת רשימות העמותות הזכאיות להטבת המס בגין תרומות על ידי האוצר, החליט שלא להעלות להצבעה את רשימת העמותות שהובאה לוועדה והסתפק בקבלת הסבר מפורט על כל אחת מ-19 העמותות מנציגי רשות המיסים.

בסיום הדיון אמר סלומיאנסקי: "שר האוצר אפילו לא הסכים להביא לידיעתי את הרשימה המלאה, על-מנת שהוועדה תוכל לפחות לראות אלו עמותות הגישו בקשות".

ח"כ משה גפני פנה בעקבות הדיון ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה דחופה לבדוק את התנהלות שר האוצר לפיד. בפניה הדחופה, מפרט גפני את הסעיפים החוקיים על פיהם זכאים העמותות לקבל את הטבות המס. על פי החוק, עמותה שעומדת בקריטוריונים הנדרשים צריכה להעביר את בקשתה אל רשות המיסים, ומשנתקבל האישור מרשות המיסים מועברת הבקשה אל שר האוצר בכדי לקבל את אישורו. ברשימה שהגיעה היום לוועדת הכספים משר האוצר הושמטו כל העמותות החרדיות. גפני דורש מהיועץ לבחון את השיקולים העומדים מאחורי החלטת השר שלא לאשר בקשות אלו.

"מהרשימה עולה ריח חזק של אפליה", כותב גפני, "כאשר באופן מפתיע אין בה ולו ישיבה אחת או כולל אברכים אחד - בזמן שהם מוגדרים כמטרה ציבורית בחקיקה ראשית וסטטיסטית היעדרם אינו סביר לחלוטין אלא אם עירב השר שיקולים זרים".

בהמשך דבריו מבקש גפני מהיועץ לבחון את התנהלותו של לפיד. "אפליה זו הינה חוליה נוספת בהתעמרות בכל נושא שריח דת נוטף ממנו תוך רמיסת כללי הצדק הטבעי ברגל גסה. אודה על בדיקתך וטיפולך הדחוף בנושא", מסיים גפני את מכתבו הדחוף.









גפני ועדה תקציב לפיד סלומיאנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד