י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"רצו לגנוב לנו את העיר" • ראיון וידאו עם ח"כ מאיר פרוש

אדריכל הניצחון בבית שמש, והאיש שהביס את בית המשפט והיועץ המשפטי לממשלה - ח"כ מאיר פרוש - בראיון וידאו בלעדי ל'בחדרי חרדים' • מאיפה הגיע מאגר הקולות החדש? • מדוע חוק הגיוס הוא חוק רע? • ומה חלקה של מפלגת הבית היהודי בחקיקה ובבגידה בחרדים? • צפו

צילום: פלאש 90 וידאו: קובי הר צבי
צילום: פלאש 90 וידאו: קובי הר צבי



"יעדי הגיוס לא סבירים"

• מה יש לך לומר לבית המשפט אחרי הניצחון?

"בית המשפט הלך עם תזה שכיון שיש פה עיר של קנאים ונתפסו פה תעודות זהות שכביכול נועדו לזייף, זאת למרות שמתוך ה-35 תעודות שנתפסו התברר ש-26 בוודאי הלכו להצביע, אז 1400 קולות מתוך ה-2700 שהיה לסיעת כח הם קולות מזויפים מכיון שאלו הם קולות של קנאים. והנה, עברנו סבב נוסף של בחירות ולא הייתה אפילו תלונה אחת על זיוף, הכל עבר חד וחלק, ולא רק שלא היתה ירידה בקולות של כח אלא אפילו הייתה עליה גדולה של 950 קולות.

"אני חושב שבית המשפט והיועץ המשפטי לממשלה קבלו סטירת לחי, עצם הדבר שהם לקחו על עצמם לבוא ולקבוע על קיום מערכת בחירות בעיר שלימה, והם לא רצו לשמוע אפילו את הטענות שהיו כנגד. ועם כל ההיערכות של המשטרה והתגבורות והשמירה ומזכירי הקלפי המתוגברים, קבלנו הרבה יותר ממה שהם ניסו לומר שהיה חסר לנו בקולות מזויפים".

• במעבר חד, מה רע בחוק הגיוס?

"אם יש אנשים שאומרים שזה חוק טוב תשאל אותם. אני אומר לך שמדובר בחוק רע. זהו חוק מבזה שמטיל חרפה וכתם על מדינת היהודים. מדובר הרי בשלטון של יהודים, והחוק הזה בעצם קובע על בחורים שהם פחות מגיל 18 יקבלו דיחוי רק לשלוש שנים, ובעוד שלוש שנים ניבחן האם אנחנו עומדים ביעדים שהממשלה מטילה עלינו, ואם אנחנו לא נעמוד ביעדים הרי שהבחורים הללו לא יוכלו להמשיך וללמוד אלא יחויבו ללכת לצבא, ובאם לא הם יושלכו לכלא. אם מישהו חושב שזה חוק טוב שיסביר איך הוא אומר כזה דבר".

• אם היעדים סבירים אז בחורי הישיבות לא יחוייבו בגיוס.

"היעדים הללו הם לא סבירים והם רחוקים מלהתממש. ואפילו אם הם רחוקים ב-50 או 100 בחורים, ברגע שהיעדים לא יתממשו בשנה אחת אין דרך חזרה. כל הבחורים יחויבו בגיוס ומכאן ואילך אין שום הסדר. כולם יחויבו בגיוס מלבד 1800 מתמידים שאין לאף אחד מושג כיצד ועל ידי מי זה יבוא לידי מימוש. הם אומרים שכולם יתגייסו, אנחנו אומרים להם שכולם ילכו לכלא. מי שאומר שזה חוק טוב הוא לא יודע על מה הוא מדבר".

"המשחק הפוליטי ישתנה"

• מה החלק של הבית היהודי בחוק?

"הבית היהודי אמרו שהם לא יתנו שיהיו סנקציות פליליות, וכך גם כתב בנט לנתניהו לפני כחודש וחצי. בסופו של דבר 11 מתוך 12 חברי כנסת של הבית היהודי הצביעו בעד חוק שמכניס את בני הישיבות אל הכלא. זה החלק של הבית היהודי, מלבד העובדה שהוועדה שחוקקה את החוק הזה התנהלה על ידי נציגה של הבית היהודי. זה מה שאפשר לומר על הבית היהודי ועל הציבור הדתי לאומי כולו".

• במשך כל התקופה של עבודת הוועדה נמנעתם מלתקוף את איילת שקד.

"גפני ואני נפגשנו עימה בתחילת התקופה והבהרנו לה שאנחנו מוכנים לשבת בוועדה באם לא יוכנסו הסנקציות הפליליות לחוק. למרות שאנחנו לא מסכימים כלל עם החוק הזה הסכמנו לשבת כדי לתקן בו דברים חשובים עבור הציבור החרדי. שקד הבהירה לנו שזה הכיוון שאליו היא הולכת וגם בנט לפני חודש וחצי כתב על כך מכתב לנתניהו. ברגע שהבנו שהיא כן תצביע בעד הסנקציות הפליליות פרשנו מהוועדה. מי שלא ידע עד היום מה זה המזרחי יכול עכשיו לראות את זה".

• מה תהיה המשמעות המעשית של החוק?

"אני לא יכול לענות לך על כך כיון שאנחנו צריכים לראות כיצד יורו גדולי הדור לפעול. אני יכול רק לומר שאנחנו במציאות חדשה ובמשחק הפוליטי אנחנו לא נוכל להמשיך ולפעול כפי שהיה עד היום".
בית שמש גיוס פרוש הישג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד