כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גואטמלה: בית המשפט מנע הסגרת ילדי לב טהור

השופט קבע כי משפחות הכת שנמלטו למדינה - לא יוסגרו לרשויות בקנדה • הסיבה: "הן לא עברו על החוק המקומי"

ילדי 'לב טהור'. צילום: שי פוגלמן, הארץ
ילדי 'לב טהור'. צילום: שי פוגלמן, הארץ



שופט בית המשפט בגואטמלה פסק אתמול (ב) כי ששת ילדי כת 'לב טהור' ושלושת המבוגרים מחברי הכת שהצליחו להימלט למדינה - לא יוסגרו בשלב זה לקנדה, מאחר ועל פי החוק בגואטמלה הם לא עברו על שום סעיף שמצדיק את הסגרתם, כך מדווח ה'גלובל ניוז' הקנדי.

הדיון, התקיים אתמול בבית המשפט בגואטמלה לבקשת משרד החוץ הקנדי, להסגיר את חברי הקבוצה שהצליחו להימלט מטורונטו לפני שבועיים, כך אמר אתמול דובר משרד ההגירה בגואטמלה, פרננדו לוקרו.

אוריאל גולדמן, דובר 'לב טהור', אישר כי שתי משפחות מהכת הופיעו אתמול בבית המשפט לענייני משפחה בעיר סולולא בגואטמלה. "שנתיים של רדיפות הם דיי והותר", אמר גולדמן, "אין להם שום הוכחות, הכל מבוסס על רכילויות, זה ברור שהרדיפות הן פוליטיות, אנחנו בטוחים שהחקירה נגדנו, שהתחילה עוד לפני שנתיים בקוויבק, החלה בעקבות לחץ שהפעילה מדינת ישראל על הממשל הקנדי שיתנכל לנו ויפרק אותנו", טען.

לדבריו, "כל מה שיש לבית המשפט זהו מכתב ששלחה רופאת הילדים רחל רובינשטיין שמצאה גירויי עור ופטריות ברגל אצל מספר ילדים, והיא עצמה הדגישה במכתב כי הבעיות הללו אינן משקפות הזנחה או התעללות". גולדמן הוסיף וציין כי ששת הילדים בגואטמלה הם בני משפחה אחת, כאשר שני ילדי משפחה נוספים מאושפזים בקנדה בשל שביתת רעב בה פתחו לאחר שנלקחו מהוריהם.

לדברי דובר רשות הגירה, מדובר במשפחה אחת עם ששה ילדים בגילאי 8 חודשים עד 15 שנה, ובגואטמלה נמצאת משפחה נוספת, שנעצרה ביום שישי האחרון בחשד לעבירה על החוק - אבל שוחררה מיד לאחר שהתבררה חפותה. יצויין כי מדובר בשישה ילדים מתוך 14 הילדים שבית המשפט בקנדה קבע כי יש להוציאם מחיק הוריהם למשפחות אומנות.
התעללות גולדמן לב טהור גואטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד