כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מטען בגבול הסורי: חייל נפצע באורח קשה

ארבעה חיילים נפצעו מפיצוץ מטען בשעות הצהריים בגבול ישראל-סוריה • אחד החיילים נפצע באורח קשה

מטען בגבול הסורי: חייל נפצע באורח קשה
דובר צהל



מטען התפוצץ היום (ג) לפני שעה קלה על כוח צה"ל שהיה במהלך סיור מדרום ליישוב מג'דל שמס שבצפון רמת הגולן, הסמוך לגבול ישראל-סוריה. ארבעה חיילים נפצעו במקום ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם חיפה.

אחד החיילים, נפצע באורח קשה, ושלושת האחרים נפצעו באורח קל עד בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים רמב"ם בחיפה

מתחקיר ראשוני של התקרית עולה, כי פיצוץ המטען אירע בעת שהחיילים הבחינו בדמות סמוכה לגדר ויצאו לבדוק את האזור. לאחר שיצאו מהרכב מהממוגן, התפוצץ המטען והם נפגעו מרסיסים.

בתגובה תקף צה"ל באש ארטילרית וטילי "תמוז" לעבר עמדות ומוצבים של הצבא הסורי. גורמים בקוניטרה דיווחו כי הירי הארטילרי של צה"ל כוון למוצבים של צבא סוריה באזור העיר חאן ארנבה. מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות במטרות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית בפתח ישיבת הסיעה, ואמר: "לפני זמן קצר עלה כוח צה"ל על מטען ברמת הגולן. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים. הגבול עם סוריה מתמלא לאחרונה בגורמי ג'יהאד וחיזבאללה, והדבר הזה מציב אתגר חדש למדינת ישראל. בשנים האחרונות הצלחנו לשמור על שקט מול מלחמת האזרחים בסוריה, וגם כאן נפעל בתקיפות כדי לשמור על ביטחון ישראל".

בשבוע שעבר הופעל מטען לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון. לא נרשמו נפגעים באירוע. כשבועיים לפני כן נרשמה תקרית נוספת בגזרה, כשכוח צה"ל זיהה דמויות חשודות שעסקו בהנחת מטען סמוך לגבול ישראל-סוריה. כוח צה"ל ביצע ירי הרתעתי נגד החשודים.
חיילים חשודים פיצוץ מטען שב''כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד