ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הגר"ש בעדני: "בית שמש - נפילת משנאי התורה"

הגר"ש בעדני הסביר כי ההישג הגדול בבית שמש הוא תחילת הנצחון על משנאי התורה • ומה למד הגר"ש כהן מהמגילה?

הגר"ש בעדני. צילום: יצחק לב ארי
הגר"ש בעדני. צילום: יצחק לב ארי

במהלך סעודת פורים בביתו נשא ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגר"ש כהן דברים מענינא דיומא, ובהם התייחס למהותו של יום הפורים ומה עלינו ללמוד ולקחת מהיום הזה.

"במעמד הר סיני עם ישראל לא רצה לקבל את התורה, וכפו עליהם הר כגיגית, וכאן בפורים כן רצו. אף על פי שבהר סיני היה זה אחר הניסים הגדולים של יציאת מצרים וקריעת ים סוף, ואילו פה זה היה אחרי שנהנו מסעודתו של רשע, ואם כן איך כאן אחרי כל מה שעברו קיבלו את התורה מאהבה?" הקשה הגר"ש.

הגר"ש האריך לבאר, ובדבריו אמר כי עיקר נס פורים הוא ללמד אותנו שהקב"ה חושב עלינו בכל רגע איך להושיע אותנו, שהרי מיום שאכלו מסעודתו של אותו רשע עד שנגאלו עברו עשר שנים. והכל היה מתוכנן כדי להגיע לנס, כך ראו שהעולם מחושב, הקב"ה יודע מה הוא רוצה לעשות לעם ישראל בעוד תשע שנים וכבר מהיום מתקן עבורם ישועה. אחרי שישראל ראו כך, הם הבינו שהחיים שלהם שונים ממה שהיה ביציאת מצרים, שאז חשבו שכל יום צריך לצעוק שיעשו להם נס, אבל כאן הם ראו שהקב"ה חושב עליהם כל הזמן ומתכנן, ולכן קיבלו את התורה באהבה.

"זה מה שאנו צריכים להשיג מחג הפורים", אמר הגר"ש, "להרגיש שיש מי שאוהב אותך, ואת זה נרגיש שנראה את הסדר של המגילה, שזה בא ללמד אותנו שהטבע שאתה חושב שזה טבע - כולו הוא נס, שאנו קמים בבוקר זה נס ואת זה אנחנו צריכים לחיות שזה נס, למה תקנו לומר ברכת השחר, אשר יצר, ללמד אותך שהחיים של האדם כולם נס, יש מישהו שאוהב אותך ומחייה אותך, ומתכנן הכל כדי להושיע אותנו".

הגר"ש בעדני במהלך הפורים התייחס לניצחון הגדול של היהדות החרדית בבית שמש, ואמר כי זהו כמו מה שאנו רואים בנס הפורים, שהמן ניסה להילחם במרדכי ורק נפל, כמו שכתוב אם מזרע היהודים מרדכי אשר החלות לנפול לפניו - לא תוכל לו כי נפול תיפול, הם מנסים להילחם נגד התורה, נגד לומדי התורה, אבל הקב"ה הפיל אותם כאן בבית שמש, ו"זו תחילת נפילתם של משנאי התורה שיפלו ומחשבותם ועצתם נגד התורה לא תקום", אמר הגר"ש בעדני.
פורים נס בעדני סעודה הגר''ש כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד