כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מקלב לבית היהודי: "שטרן מקרקס אתכם"

דרמה בדיון על חוק הגיור: ועדת חוקה אישרה את הצעתו של ח"כ אלעזר שטרן • גפני דרש להוציא את גלעד קריב מהתנועה הרפורמית, והאשים אותו בסחיטה באיומים • מקלב לגלג על הרפיסות של חברי הבית היהודי • וזחאלקה הצהיר: "זה דיל מסריח ומשנה סדרי עולם" • במקביל, הראשל"צ הודיע: "הרבנות לא תכיר בגיורים"

מקלב לבית היהודי: "שטרן מקרקס אתכם"

בתמיכת 7 חכי"ם מול התנגדותם של 4 חכי"ם, אישרה ועדת חוקה היום (ד) בשעות הצהריים לקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן. כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', לאחר ההצבעה הגיש ח"כ משה גפני בקשת רביזיה, והוחלט על דחיית הדיון בה למועד אחר.

יצויין, כי הוועדה התכנסה למרות ישיבת המליאה שהתקיימה במקבל, לאחר שניתן היתר מיוחד לכך על ידי יו"ר הכנסת. בדיון עצמו דחתה הועדה שנית את ההסתייגויות ותמכה בהצעת החוק של ח"כ שטרן.

בתחילת הדיון, דרש ח"כ משה גפני מיו"ר הוועדה להוציא את מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב מהדיון, כיון שלטענתו איים קריב על ח"כ זחאלקה באם יצביע נגד החוק. גפני טען "הרפורמי הזה שיושב שם אמר לח"כ זחאלקה, 'אם תצביע עם החרדים, אני יפרסם כתבה עליך בעיתונות הערבית שאתה מצביע עם הבית היהודי'. אני מבקש שתוציא אותו מפה, זו חוצפה, זה סחיטה באיומים, זה חמור מאוד. האיש הזה מושחת שמשקיע פה כסף. הם יושבים על סיר הבשר בארה"ב ושולטים על הקופה".

ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר: "מיום שאני בכנסת, לא הצבעתי על חוקי יהדות וגיור. היום אני מצביע עם ח"כ גפני, עקב עסקת החבילה שפוגעת בסדרי הדיון הדמוקרטיים, זהו דיל מסריח ומשנה סדרי עולם מבחינת זכויות חברי הכנסת. אני מתנגד להבאת חוקים שבאים בעסקה כזו. אני מתנגד לחוק".

ח"כ אורי מקלב אמר לחברי הכנסת מסיעת הבית היהודי: "זה יום שחור ליהדות. אתם לא מייצגים את היהדות. אתם מרכיב מרכזי בקואליציה, וח"כ אלעזר שטרן מקרקס אתכם. איפה בנט? האם הוא היה מסכים לאשר הסכמי שלום בשלבים? אתם משדרים רפיסות!"

"הייתה אשה שכל שנה שמעה בקריאת התורה את סיפור מכירת יוסף", סיפר מקלב, "עד שבשנה אחת היא החליטה שאם יוסף לא למד את הלקח מהשנים הקודמות - מגיע לו שאחיו ימכרו אותו. אני אומר לבית היהודי את אותו הדבר. אם אתם לא למדתם כבר שהקואליציה הזו לא סופרת אתכם אז מגיע לכם שחוק הגיור יעבור על שמכם. הרי הוא יפגע בעיקר בכם, ובכל זאת נתתם לו להגיע לקריאה שניה ושלישית. אין לי מה לומר לכם מלבד העובדה שזו אשמתכם הבלעדית".

בתוך כך, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף נועד היום עם רבנים בכירים מהציונות הדתית בעקבות קידום החוק, ואמר כי הרבנות לא תכיר בגיורים. שיגיעו בעקבות החוק הזה. "אנחנו מבטאים את דעתה של היהדות הנאמנה לתורה, דתיים, מסורתיים וחרדים, שהגיור יקבע רק על פי ההלכה, וההלכה במדינת ישראל תיקבע על ידי הרבנות הראשית לישראל בלבד", הבהיר.

"פוליטיקאים לא יקבעו הלכות גיור ושאר הלכות מדינה, אלא הרבנות הראשית לישראל. הרבנות הראשית לא תכיר בחוק הגיור של אלעזר שטרן והגרים שיעברו את התהליך דרך מתווה חוק הגיור של ח"כ שטרן לא ייחשבו כיהודים. יש לדחות מיידית כל החלטה על גיור, וחס וחלילה שלא ייווצר מצב שינוהלו ספרי יוחסין כי ההצעה העכשווית היא הונאת הגר. באופן חד משמעי - כל הגיורים לפי חוק הגיור של שטרן לא יוכרו על ידי הרבנות הראשית".

יצויין כי במפגש השתתפו גם רבנים בכירים מהציונות הדתית ובהם הרב ישראל רוזן, הרב שלמה אבינר, הרב מרדכי שטרנברג, הרב שמעון כהן והרב גדעון פרל. במהלך המפגש חתמו הרבנים על מסמך משותף בו הצהירו כי הם עומדים מאחורי דבריו של הרב יוסף ושל כלל הדברים שהודגשו במפגש, ובראשם ההחלטה כי כל גיור שייעשה ללא אישור הרבנות הראשית לא יוכר. המסמך עצמו מצטרף לקריאה של ארגון רבני דרך אמונה ושל הרב דרוקמן אתמול, המביע עמדה זהה.
חוק שטרן מקלב גיור ראשל''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד