כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הפגנות הגיוס: חלק מהמוקדים לא אושרו

מאות צפויים להפגין הערב במחאה על מאסרו של יעקב ישראל פז, תלמיד הישיבה שנשלח למחבוש של עשרה ימים

הכנות המשטרה בגשר המיתרים היום. צילום: בחדרי חרדים
הכנות המשטרה בגשר המיתרים היום. צילום: בחדרי חרדים



היערכות שיא בכל רחבי הארץ לקראת שורת הפגנות ומחאות בצמתים שתחל בשעה 18:30, אז ייצאו מאות בחורי ישיבות ואברכים למחאה על המשך מעצר בחור הישיבה יעקב ישראל פז, תלמיד ישיבת גרודנא באשדוד שנעצר בפורים האחרון, ולאחר מעצרו התגלה כי הוא לא התייצב בלשכת הגיוס כנדרש. בשל כך הוא נשפט למחבוש של עשרה ימים בכלא צבאי.

פז נעצר בליל פורים דפרזין, בעת שהלך שתוי ברחוב באלעד עם בקבוק אלכוהול בידו, ונבדק על ידי המשטרה כחלק מחוק שפיכת אלכוהול. החוק אוסר לשתות או להחזיק משקה אלכוהול בכלי פתוח במקום ציבורי בין השעות 21:00 בערב לבין 06:00 בבוקר.

בעקבות כך, הערב יערכו הפגנות על מעצרו, ועקב חקיקת גזירת הגיוס. ההפגנות יתקיימו בעשרה מוקדים, בצמתים בכל רחבי הארץ, אולם בחלק מהמקומות לא התקבל אישור משטרתי להפגנה, כך שההפגנה תהפוך ללא חוקית.

המקומות שקיבלו את אישור המשטרה:

בצומת קוקה קולה בבני ברק, ובאם יהיה צורך יחסמו גם את הכביש, על פי החלטת המשטרה בשטח.
בצומת שילת הסמוך למודיעין עילית - יש אישור, אך ללא ירידה וחסימת הכביש.

ירושלים – מתחת לגשר המיתרים שזכה כבר בקרב המפגינים לכינוי 'כיכר התורה'. ממשטרת ירושלים נמסר כי "הוגשה בקשה להפגנה ואנחנו מעיינים בה. אנו נערכים בכוחות מתוגברים על מנת למנוע הפרוס סדר ואירועי אלימות".

המקומות שלא קיבלו את אישור המשטרה: צומת עד הלום ובצומת פלוגות באשדוד, צפון - כלא 6,
צומת גילת בסמוך לאופקים, דימונה בצומת הכניסה לעיר, בית שמש - צומת 'יִשעי', אלעד - צומת הכניסה לעיר ובפתח תקווה צומת שעריה על כביש 40.

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לשמור על הסדר, דובר המשטרה למגזר החרדי שבתי גרברצ'יק מוסר כי המשטרה מאפשרת ותאפשר לכל מגזר ובוודאי גם למגזר החרדי לממש את זכותו הדמוקרטית ולהביע את עמדתו, יחד עם זאת משטרת ישראל מצפה ממנהיגות המגזר החרדי לגלות איפוק ואחריות ולפעול כחוק.

המשטרה ערוכה למנוע הפרות סדר, חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין של חיי התושבים, ולא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותגלה אפס סובלנות כנגד מפירי הסדר.

בהפגנה הקודמת שנערכה ביום חמישי ו' אדר א' על מעצרו של הבחור מישיבת גרודנא, שסירב להתייצב בלשכת הגיוס כהוראת הרבנים, נעצרו למעלה משלושים מפגינים, על תקיפת שוטרים, הפרדת הסדר הציבורי ועוד. נגד 12 מהם שנעצרו באשדוד הוגשו כתבי אישום.

הגר"ש אויערבך. צילום: משה גולדשטיין צילום: הגר"ש אויערבך. צילום: משה גולדשטיין
הגר"ש אויערבך. צילום: משה גולדשטיין


הגר"ש אויערבך: לא לנהוג באלימות

בעקבות ההפגנה יצא הוראה ברורה בשם הגר"ש אויערבך, על ידי נאמן ביתו הרב יוסף פטרוב, שהתקשר הבוקר להיכלי הישיבות שתלמידיה אמורים לצאת ולהפגין, וביקש להודיע לתלמידים בצורה חד משמעית בשם הגר"ש, שמבקש למסור את דעתו הנחרצת בכל לשון של בקשה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, שמכמה וכמה טעמים שעמו לשמוע בקול אנשי המשטרה בהפגנה היום, לא להתגרות בשוטרים, לא להתעמת עם אנשי המשטרה ולא להיגרר לפרובוקציות בכלל ולהעמיד אחראים על כך, וכמו"כ הוסיף וציין כי כל מי שמוסר דברים אחרים בשמו זהו שקר גמור.

אמש התקשר הגר"ש לבחור הישיבה העצור ואמר לו: "הקב"ה יתן לך הרבה כח וגבורה דקדושה, וישלם לך כפלי כפלי כפלי כפליים, רק תתחזק לא לשמוע רח"ל את הדיבורים שם, והקב"ה יתן לך כח וגבורה דקדושה, אתה השליח של כלל ישראל, והקב"ה ישלם לך כפלי כפליים כל החיים בגשמיות וברוחניות עד בלי די, ברכה מרובה עד בלי די. כל טוב".

מודעות בי-ם על ההפגנות ברחבי הארץ; צילום: מאיר גולד - חדשות 24







חרדים צבא הפגנה גיוס הגרש אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד