י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ישי: ביבי דרש כשהייתי שר פנים - לפצל את בית שמש

חושף: "כבר לפני שנים דרשו לפצל את העיר והתנגדתי" • משה אבוטובול: "הדרישה עלבון לנאורות ולדמוקרטיה"

ישי: ביבי דרש כשהייתי שר פנים - לפצל את בית שמש

ח"כ אלי ישי תוקף היום (רביעי), את הדרישה לפצל את בית שמש ומכנה אותה גזענית.

ישי חושף כי גם בתקופתו ניסו אותם גורמים לקדם את רעיון חלוקת העיר.

"גורמים במרכז הליכוד ביקשו כבר לפני מספר שנים לחלק את העיר", סיפר, "בנימין נתניהו דרש ממני לחלק את העיר והתנגדתי לכך בכל תוקף וכך הרעיון ירד מהפרק. גם בכהונה הקודמת שלי כשר הפנים היתה תכנית גזענית כזו וגם אז גנזתי אותה. מקור הרעיון היה מוועדה לקביעת גבולות בראשות אברהם כחילה שהקים קודמי בתפקיד חיים רמון במטרה מוצהרת לחלק את העיר ולהפריד את החלק החרדי".

"לאחר שכבר שלוש פעמים הוכח כי רוב תושבי העיר מצביע עבור משה אבוטבול אין סיבה להעלאת הרעיון הגזעני הזה. האם מישהו העיז להציע אי פעם לחלק את עכו ליהודים וערבים? אולי את מעלות? הרי זו גזענות. אני קורא לשר הפנים הנוכחי לא לתת להצעה גזענית שכזו מקום ולדחות אותה על הסף", אמר.

תוך כך, ראש עיריית בית שמש אבוטובול גם התייחס לדרישה ואומר: "הדרישה היא עלבון לנאורות ולדמוקרטיה של החברה הישראלית", אמר, "ומהווה סוג של מבחן האם ניתן לשנות את כללי המשחק הדמוקרטי לאחר תום המשחק, ישנן ערים בהם הדמוגרפיה פעלה בכיוון ההפוך ואף אחד לא העלה על דעתו דרישה מופרכת כזו.

"לעצם הרעיון, הוא אינו מעשי, הן מבחינת עמדת הממשלה ומשרד הפנים לאיחוד רשויות ולא לפיצולן, והן בעובדה הפשוטה שלא ניתן לחלק רחובות ולהקים חומות בתוך בניינים מעורבים, שהרי למעלה מ-3000 איש בבית שמש הותיקה תמכו במשה אבוטבול, וכן להיפך, תושבים ברמת בית שמש תמכו באלי כהן. בנוסף, הוא גם לא משתלם, כיוון שבזכות בניית השכונות החדשות, הזרמנו תקציבי עתק לשדרוג ופיתוח תשתיות בעיר הותיקה, כתוצאה מהסכמי "חדש מול ישן" אותם חתמתי מול משרד השיכון".
בנימין נתניהו בית שמש צחי הנגבי פיצול אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד