י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לאחר עשרים שנה - האדמו"רים השלימו

הסתיים הקרע בין האדמו"ר מהאלמין וחתנו האדמו"ר משומרי אמונים • והכל בזכות 'דיל' של הרבי ממכנובקא ותפילה מהזוהר • צפו

האדמו"רים בריקוד. צילום: יהודה פרקוביץ
האדמו"רים בריקוד. צילום: יהודה פרקוביץ



בבני ברק התקיימה הערב (רביעי), חתונת נכד האדמו"ר ממעליץ - בן לבנו הרה"צ רבי יוסף מאיר מוסקוביץ - חתן האדמו"ר ממכנובקא, עם הכלה - בת האדמו"ר משומרי אמונים ירושלים, ונכדת האדמו"ר מהאלמין.

לכאורה מדובר בחתונה רגילה של שני אדמור"ים המשיאים את ילדיהם. אלא שבמעמד החופה התרחשה היסטוריה זוטא, כאשר אבי הכלה האדמו"ר משומרי אמונים ירושלים, לחץ את ידי חמיו האדמו"ר מהאלמין, לאחר נתק של שני עשורים. במהלך החתונה ישבו החתן וחותנו זה לצד זה והם רקדו יחד זמן רב.

כבר לפני שני עשורים הסתכסכו החתן וחתנו והשניים לא דיברו ביניהם. כעת לקראת מועד החתונה הגיע סב החתן האדמו"ר ממכנבוקא לביקור בביתו של האדמו"ר מהאלמין והזמינו לחתונה. אך הסבא הסביר לאדמו"ר כי בשל הרקע הנושא בחובו סיפור כואב, יתקשה להשתתף.

עם זאת לאדמו"ר מהאלמין העוסק בהפצת תורת הזוהר היה חשוב כי תופץ תפילת 'פתח אליהו' - תפילה קבלית חשובה, ולפיכך סיכם עם האדמו"ר ממכנובקא שאם יפיץ 10 אלף עותקים של התפילה, יתרצה להגיע לחתונה.

האדמו"ר הסכים ל'דיל' והורה לילדי תלמודי התורה של החסידות לקרוא את תפילת 'פתח אליהו'. כך גם אחד מעסקני החסידות הפיץ בחודש האחרון את התפילה.

הערב במעמד החופה לחצו השניים ידיים. האדמו"ר ממכנבוקא כיבד את האדמו"ר מהאלמין בסידור קידושין אך הוא סירב, לבסוף כובד בברכה אחריתא.

צילום: יהודה פרקוביץ

























































































מכנובקא שומרי אמונים פיוס האלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד