כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שיתוף פעולה בינלאומי להבאת אשה לקבר ישראל

אשה יהודיה נהרגה בתאונת דרכים בהודו • לאחר שיתוף פעולה בינלאומי הוטסה הגופה להוריה בארה"ב

הרב ישראל קוזלובסקי
הרב ישראל קוזלובסקי

באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי הגיעה אשה יהודיה לקבר ישראל: לפני עשרה ימים נערה יהודייה בת ה-28 נהרגה בתאונת דרכים בדרום הודו.

ההורים, אלן ורוברטה ווטרס, מפרמינגהם שבמדינת מסצ'וסטס בארה"ב, הבהירו כי על פי האמונה היהודית יש להביא את הגופה לקבורה בצורה מכובדת.

משהבינו שבצורת בקשה אנושית לא ישיגו כלום, החלו להפעיל לחצים דיפלומטיים דרך משרד החוץ האמריקאי, והפעלת קשרים דרך אנשי חב"ד וארגון זק"א.

"אנחנו רוצים להביא את הבת שלנו, פאולה, לקבורה יהודית. כדי שנוכל לשבת עליה שבעה, ולקיים את מנהגי האבילות שאנו שומרים עליהם", אמרו ההורים לגורמי ממשל במדינה, שניסו ליצור קשר בערוצים דיפלומטיים עם הודו.

ההורים גם הגיעו לגלן ג'ונסון יועץ בכיר של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, שגייס את עובדי מחלקת המדינה ה'סטייט דיפרטמנט', להוביל את הלחצים על עמיתיהם במשרד החוץ של תת היבשת ההודית. הוא מסר כי "מזכיר המדינה, מר ג'ון קרי מוסר את תנחומיו הכנים לאלן ורוברטה, ולכל בני המשפחה. כאב לשני בנות, הוא יכול להזדהות עם האובדן הקשה, ולהביע את הצער על המקרה הקשה. הוא יעשה ככל שביכולתו על מנת להשיב את פאולה הביתה בהקדם האפשרי".

הרב לוי שמטוב, הרב היהודי של הבית הלבן, מנהל בית חב"ד בבירה האמריקאית התגייס לענין. כמו גם עמיתו הרב צבי פרימן מנהל בית חב"ד במסצ'וסטס, והרב יעקב לזרוס השליח של חב"ד בעיר מגוריהם של ההורים. הם יצרו קשר עם השליח של חב"ד במומביי להודו הרב קוזלובסקי.

ביום שישי, ערב 'שבת זכור' ממשלת הודו הורתה לשחרר את הגופה של פאולה. היא הועברה לרשותם הרב קוזלובסקי.

בליל חג הפורים, קיים הרב קוזלובסקי תפילה מיוחדת לזכרה של פאולה ווטרס. והודיע להורים שהוא מטפל בכל הסידורים הנדרשים על מנת שגופת בתם תגיע לבית הוריה בארצות הברית.
חב''ד הודו וושינגטון קבר ישאל זק''א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד