י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"לא חושש מפיטורין, אלחם על דרך הליכוד"

בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' מבהיר ח"כ דני דנון: "המחנה הלאומי בליכוד תומך בעמדותיי, איני חושש מפיטורין"

דנון. צילום: פלאש 90
דנון. צילום: פלאש 90

סגן שר הביטחון דני דנון, ידוע כח"כ חריג בנוף הפוליטי, דנון לא מהסס לייצג את בוחריו נאמנה כפי שהוא רואה זאת, ולהביע את דעתו בסוגיות שעל הפרק באופן חד וברור. כאחד ממנהיגי המחנה הלאומי בליכוד הוא לא היסס לתקוף את ראש הממשלה ומנהיג המפלגה - כאשר התקבלו החלטות שלדעתו לא תאמו את ערכי הליכוד.

לפני כחודש התראיין דנון ל'בחדרי חרדים' בעקבות אישור סעיף הסנקציות הפליליות בחוק השוויון בנטל, ולא היסס לומר שההחלטה שהתקבלה היא טעות, ואף קרא לבנט להצטרף אליו ולהילחם בה.

גם אמש (ד), במפגש עם בני המשפחות השכולות, אמר דנון כי על ראש הממשלה לעצור את הפעימה הרביעית של שחרור המחבלים, ואף לא היסס להצהיר כי יתפטר באם האסירים ישוחררו בסופו של דבר. בתגובה לכך מסרו גורמים בלשכת נתניהו כי "דנון יתפטר או שראש הממשלה ישלח אליו מכתב פיטורין"...

• סגן שר הביטחון דני דנון. מה גרם לך עכשיו להודיע על כך שתתפטר?

"כבר שלוש פעמים ששחררו אסירים, והבטיחו לנו שזה כדי לקדם את המו"מ מול הפלסטינים. בשלוש הפעימות הללו זה לא הביא אותנו לשום מקום. אני מקווה שראש הממשלה יבין את זה, ואכן יימנע משחרור המחבלים ולא נגיע כלל למצב שאצטרך לממש את האיום".

• והיכן היית בשחרורים הקודמים?

"מאז ומתמיד הבעתי את דעתי נגד שחרור מחבלים. אבל כעת זה ברור לכולם שלא רק שאסור לשחרר אותם, אלא גם אין לזה שום תועלת ומשמעות. אינני היחיד שמתנגד למהלכים הללו וישנם עוד חברים בליכוד שמתנגדים. אני מקווה שבאמת יצטרפו אלי חברים נוספים למהלך וכך נוכל למנוע אותו".

• האם ראש הממשלה העביר לך מסר "תתפטר או שתפוטר"? ידוע לך על מכתב פיטורים שהוכן לך?

"לא קיבלתי שום מסר מראש הממשלה ולא הגיע אלי שום מידע על מהלך שכזה. את המידע שהתפרסם בתקשורת ראיתי רק בתקשורת, לא הועבר שום מסר שכזה. זו איננה הפעם הראשונה בה מועברים אלי מסרים דרך התקשורת - ואינני חושש מהם. יש לי תמיכה של המחנה הלאומי בליכוד שתומך במהלכיי, ואני מצפה גם שיתמכו בהתנגדות הזו לפעימה הבאה של שחרור האסירים".

• ובאם הפרסום בערוץ 2 יתברר כנכון, וראש הממשלה יציב בפניך אולטימטום, האם תתפטר?

"לקחתי בחשבון גם אפשרות כזו. גם אם אכן ראש הממשלה ישלח לי מכתב כזה - אין לזה משמעות, כיון שאני כבר הודעתי מראש על כך שאני מוכן להתפטר על רקע שחרור האסירים. לאחר שהודעתי זה כבר לא משנה הרבה באיזו צורה זה יקרה ומי ישלח את המכתב".
.
• יהיו שיאשימו אותך בכך שמדובר במהלך הצהרתי לצרכים פוליטיים בלבד.

"אני מאז ומתמיד ידוע כאדם שמביע את דעתו ולא מסתיר את עמדותיו, וכפי שהבהרתי, זו גם הייתה עמדתי מאז ומתמיד. הממשלה הזו מובלת בידי אנשים שמובילים אותה למקומות רחוקים מערכי הליכוד המסורתיים.

"גם בנושא הגיוס, כפי שאמרתי, התנגדתי לחוק וניסיתי להוביל מהלך של התנגדות לחוק בתוך הליכוד ואף לא השתתפתי בהצבעה על החוק במליאה בקריאה השלישית.

"החוק הזה הובל בידי לפיד, ורבים בתוך הליכוד התנגדו לסעיף הסנקציות כיון שהוא מנוגד לדרכו של הליכוד. גם כל המהלך מול אבו מאזן מובל על ידי ליבני וגם זה מנוגד לדרכו של הליכוד. אנחנו נמצאים בממשלה שמובלת על ידי לבני ולפיד למקומות שמנוגדים לדרכנו, ואנו נמשיך להילחם על כך מבלי להירתע".,
נתניהו פיטורין מכתב דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד