י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ליצמן לשר הביטחון: שחרר את העצור לאלתר

חה"כ ליצמן נחלץ לעזרת רבני הפלג הירושלמי; במכתב ששלח לשר הביטחון הוא דורש לשחרר את הבחור העצור; בפנים המכתב

הגר"ש אוירבאך, האדמו"ר מגור וליצמן,
הגר"ש אוירבאך, האדמו"ר מגור וליצמן,



על רקע ההפגנות שנערכו אתמול בעקבות מעצרו של בחור הישיבה בפורים בשל כך שהוכרז כ"עריק", פנה היום ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה במכתב לשר הביטחון ובקשו לשחרר את הבחור.

לטענת ליצמן, לאחר שעבר החוק במליאה הוסדר מעמדו של הבחור הוסדר מעמדם של בני הישיבות ומשכך הבחור אינו עריק למרות שלא התייצב בלשכת הגיוס.

יצויין, כי מרבית בני הישיבות ברחבי הארץ המשיכו להתייצב בלשכות הגיוס גם בתקופת הביניים בה המתינו לסיום חקיקתו של החוק בעקבות הסדר שהושג עם הצבא על דחיית הגיוס עד להשלמת חקיקתו של החוק. אולם חלקם של בני הישיבות, בהוראת הגר"ש אויערבך, האדמו"ר מויז'ניץ וגדו"י נוספים, סירבו להתייצב למרות זאת ובעקבות כך הוכרזו כעריקים.

ליצמן, הנחשב כמקורב לבית הגר"ש איוערבך נחלץ לעזרה ופנה לשר הביטחון בבקשה להסדיר אף את מעמדם של בני הישיבות שנשמעו להוראתו של הגר"ש . לטענת ליצמן, מטרת החוק היתה להסדיר את מעמדם של בני הישיבות, ומשכך אף הם כלולים בו.

"אני תמה" כותב ליצמן "הרי הוא נעצר לאחר שהחוק עבר (חוק שאני מתנגד לו בנחרצות, גם אם לא היו בו סנקציות כלכליות ופליליות) אולם כשהוא עבר בעצם הוא החזיר את מעמד בני הישיבות עד להגיעם לגיל הקובע ככאלו שאין להם צורך להתייצב בלשכת הגיוס. כעת כל הבחורים שדוגמתו אמורים להמתין ולקבל זימון לבוא ללשכות ולהגיש את הדיחוי".

"ושוב אחדד" חוזר ליצמן ומדגיש "משהחוק עבר הוא כבר אינו עריק, כזה החייב בגיוס ולא מופיע ! הוא לא אמור להתחייל. ואם כך, מדוע הוא נעצר ונשפט על עריקות מהצבא?!"

בעקבות כך דורש ליצמן משר הביטחון את שחרורו של הבחור לאלתר "יש לשחררו לאלתר על מאסר שווא, במקביל למחוק את המילה עריק לכל אלו שדוגמתו".

"כמי שמכיר את יושרך, הגינותך ורצונך לסייע במקרים מעין אלו, אני מודה לך מראש על כל עזרה שתתן לו", חותם ליצמן את פנייתו.



מכתב הפניה


ליצמן גרש אוירבך גור יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד