כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חוזר בו? שפטל: לא התכוונתי לקלל כך

אחרי ששבוע שעבר השתלח, התנצל העו"ד הפרובקטור בשידור; "אני מאחל לרב שטינמן עד מאה ועשרים, ועוד עשרים שנה"

עוה"ד יורם שפטל. צילום: פלאש 90
עוה"ד יורם שפטל. צילום: פלאש 90

שבוע בדיוק לאחר שהשתלח בצורת מחפירה ומזעזעת כנגד הגראי"ל שטיינמן התנצל היום (ה') עוה"ד יורם שפטל בתכניתו ברדיו ללא הפסקה.

שפטל הסביר בתכניתו על הסערה שעוררה התבטאותו ואמר כי לא התכוון לדברים. הוא אף איחל אריכות ימים ושנים לגראי"ל שטיינמן "הרב אהרון שטיינמן הוא בן מאה שנים אז אני לא מאחל עד מאה ועשרים כי זו לא ברכה כזאת גדולה, אני אאחל לו מאה עשרים שנה ועוד עשרים שנה ואני מקווה שבעקבות זאת אלה שנחרדו לשווא באו על סיפוקם", כך אמר שהוא מטבל את דבריו בשפת היידיש.

כזכור במסגרת שידורו בשבוע שעבר אודות חוק הגיוס, התייחס שפטל לדרכו של הגראי"ל ודרכה של היהדות החרדית.

לדבריו דרך זו היא "המשכה של דרכה של אגודת ישראל בתקופה שבין מלחמות העולם של ימי טרום השואה, כאשר הרעיון הציוני החל להתפשט בקרב המוני בית ישראל ורבנים של אגודת ישראל בכל מקום קראו שוב שוב לצאן מרעיתם לא להתפתות לציונים ולא לעלות לארץ ישראל וטענו ש"הבית הוא פולין".

"אל תשמע לציונים הם רוצים לקחת אותך לשמד - ככה הם הטיפו שלא לעזוב את אדמת פולין והם חברו לרפש הכי טמא והכי בזוי הלא הם החזירים האדומים האנטי ציונים הבונדיסטים, יחד עם רבני כל החצרות וקראו לא לעלות לארץ ישראל עד שיבוא המשיח. הרבנים השאירו את החסידים ללכת לתאי הגזים ביניהם גם הרבי מסאטמר גדול שונאי ישראל בעולמה של תורה".

שפטל התייחס להוראותו של הגראי"ל לא לשתף פעולה עם חוק הגיוס ואמר: "סוף סוף אחרי 65 שנה שמו קץ לפחות מבחינת החוק להשתמטות ההמונית המחפירה והמבזה את התורה, של 95 אחוז מן הציבור החרדי מלשרת בצבא, הרב שטיינמן כמיטב המסורת של אותם רבנים אנשי דמים בדיעבד, קורא ואומר לחברי הכנסת ולשרים שהצביעו בעד החוק הזה - ימח שמם וזכרם".

שפטל השתמש במילים מזעזעות - גידף את הגראי"ל, כינה אותו בכינויים גסים. שפטל סיים וכינה את הדרך האנטי ציונית 'דרך בזויה, נאלחת ורקובה של התנגדות לקיום יהודי אמיתי בארץ ישראל'.
יורם שפטל הגראיל שטיינמן רדיו התנצלות זעזוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד