כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מוזס התחנן לסער: "אל תיתן לשנאה להשפיע עליך"

יו"ר סיעת יהדות התורה תקף במליאה את היוזמה לפילוג בית שמש, וביקש משר הפנים: סייע להורדת המתח בעיר

מוזס. צילום ארכיון
מוזס. צילום ארכיון

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, התייחס במליאת הכנסת להמשך ליבוי אש השנאה בעיר בית שמש, גם לאחר ההכרעה בבחירות, וקרא לשים קץ להסתה, ולהתעלם מדרישת קומץ מפגינים לפיצול העיר.

כזכור, לאחר ניצחון המועמד החרדי בבחירות שהתקיימו בעיר בשבוע שעבר, נשמעו קריאות מצד פעילים מרכזיים ואף ראשי סיעות בעירייה לחלוקת העיר לשניים - עיר חרדית ועיר חילונית. בין הקוראים לחלוקת העיר נמנו גם חברי מרכז ליכוד, שבקשו להשפיע על שר הפנים בכדי שיאשר את חלוקת העיר.

"ראינו בבית שמש", אמר מוזס, "כיצד הדרת חרדים בונה חומות של שנאה. הניסיון הנואל של הצד החילוני שלא ברר במילותיו ושפך אש וגופרית על הציבור החרדי, חלחלו והקרינו שנאה בקרב חלק נכבד מאוכלוסיית בית שמש הכללית. הניצחון של המפלגות החרדיות, ובראשן נצחונו של ראש העיר שהיה המושמץ בה"א הידיעה, הוא הניצחון הגדול גם על הבג"ץ וגם מול גורמי השנאה ומפיצי ההסתה למיניהם. קריאתו של משה אבוטבול ראש העיר הנבחר לכל הסיעות להצטרף לניהול העיר, להביא להורדת מפלס השנאה, ולהביא להמשך שגשוגה ופיתוחה של העיר בית שמש, צריכה ליפול על אוזניים כרויות".

מוזס פנה לשר הפנים שנכח במליאה, וביקש ממנו כי לא ייכנע לדרישות הקיקיוניות לפיצולה של בית שמש: "אדוני שר הפנים, אתה היית הראשון, שאמרת אחרי הבחירות הראשונות בבית שמש, כי לדעתך כל הניסיונות האלה לפסול את הבחירות סופן לא יוצלח, וצדקת בדבריך. עתה מוטלת עליך החובה להביא להורדת המתח בין חילונים לחרדים. ראש העיר קורא לכולם לבוא, להצטרף לקואליציה. הוא קורא לכולם לחבור אליו תוך שיתוף פעולה והשארת המשקעים מאחור. אל תיתן יד לאותם הקוראים ל'ביתור' העיר. אל תיתן לקולות המפגינים המונעים משנאה להשפיע עליך. אותם מפגינים בעד 'ביתור' העיר, אינם מפנימים את הבחירה הדמוקרטית של רוב תושבי העיר. הם אינם מסוגלים לתת ללהבות השנאה לדעוך. מדובר במיעוט קטן שמנסה בכח להרוס את העיר".

מוזס סיים: "אסור לתת לתקדים זה לקרות, כי אם כך היא הדרך, הרי שמחר תעלה קריאה לבתר את ירושלים לחילונים, לחרדים, לערבים".
מוזס בית שמש חלוקה עיר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד