י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ביום שני: הכנס השנתי הבינלאומי של עמותת "אור ירוק"

אורחים מהארץ ומהעולם צפויים להגיע לכנס שנושאו המרכזי - למה לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים בישראל. ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, יציג את פעילות המשטרה בתחום האכיפה

ביום שני: הכנס השנתי הבינלאומי של עמותת "אור ירוק"



בשבוע הבא: ביום שני, 24 במרץ 2014, תקיים עמותת "אור ירוק", בשיתוף "מידע כנסים", את הכנס הבינלאומי השנתי של העמותה, בהשתתפות בכירים מהארץ ומהעולם בתחום התחבורה במטרה להבין ולהסביר, מדוע לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים בישראל. הכנס יתקיים באולם בקונגרסים אווניו בקרית שדה התעופה בלוד.

אורח הכבוד בכנס יהיה ג'ון לי, חוקר בכיר מאוניברסיטת מדיסון שבויסקונסין ארה"ב אשר יסביר את המשמעות של היסח דעת בנהיגה. לי יסביר בין היתר, מדוע הטכנולוגיות החדישות, כמו למשל הטלפונים הסלולאריים המתקדמים, יכולים להיות מצד אחד מסוכנים לנהיגה ומסיחים את דעת הנהג ומן הצד השני מועילים לנהיגה ולבטיחות בדרכים משום שהם יכולים למשל, לשמש כקופסא ירוקה לרכב.

את הכנס יפתח אבי נאור, יושב ראש ומייסד עמותת "אור ירוק". נאור יציג את פעילות העמותה בעשור האחרון ויציב את היעדים שאיליהן צריכה מדינת ישראל לשאוף, בשנים הבאות, כדי להציל את חייהם של ישראלים רבים.

בהמשך בין ישאו דברים בכנס שר התחבורה הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות, ישראל כץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', אשר יציגו את פעילות משרדיהם בתחום הבטיחות בדרכים.
מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב יישאל את השאלה הקשה – מי נושא באחריות לתאונות הדרכים בישראל ויציג עמדה לפיה לא רק הנהג אשם. יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ד"ר יעקב שיינין, יציג לאחר מכן את התכנית הלאומית של הרשות ואת השינויים שחלו מאז המלצות ועדת שיינין ועד היום.

בחלק המקצועי של הכנס יציג ניצב משה אדרי, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, את פעילות המשטרה בתחום האכיפה עם התמקדות במצלמות הרמזור והמהירות ברחבי הארץ. בהמשך יתקיים גם פאנל מיוחד בנושא מצלמות האכיפה בו הוא יקח חלק.

בתחום התשתיות, יסביר מנכ"ל חוצה ישראל, כיצד שומרים על כבישים בטוחים וכיצד בונים כבישים מצילי חיים, בדומה לכביש 6. גם פרופ' שלמה בכור מהטכניון יעסוק בנושא התשתיות כאשר יסביר על הכבישים האדומים ועל הצורך המיידי לשפר ולשפץ אותם בכדי להפחית באופן משמעותי את מספר ההרוגים בתאונות דרכים בישראל.

לקראת סיום, ד"ר רועי צזנה, חוקר עתידים, יציג לנוכחים כיצד המוח שלנו מתעתע ומשחק בנו וכיצד הסחות דעת יכולות לשבש לנו את חוט המחשבה, מבלי שנשים לב לכך כלל.
אור ירוק כנס שנתי תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד