י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהדורת פורים: תחפושת בריסקאית והסלפי של דרעי

מהדורה מורחבת של לייבל'ה: מסיבות פורים של הסלב'ס, קאמבק מפתיע של אריה ברונר וויצמן מקלף בננות • ויש עוד

מהדורת פורים: תחפושת בריסקאית והסלפי של דרעי





יומיים עמוסים עברו על לייבל'ה בפורים: מצוייד בליווי צמוד של טובי הצלמים נדד לייבל'ה בין בתיהם של אישי הציבור השונים, ושתה לשכרה מכל המגוון שהוצג לפניו. את פורים סיים לייבל'ה כשהוא מתנדנד מצד לצד ברחובות ירושלים, ואך בנס לא עיכב אותו שוטר והוא לא נשלח לכלא 6. כעת, כשהוא מתאושש מההנגאובר הנוראי חזר אליו זכרונו.

• בפורים דמוקפין העפיל לייבל'ה לביתו של יו"ר אגודת ישראל בירושלים, שם ישבו כל חברי השבט ופעילי 'שלומי אמונים', שנתנו את נשמתם במאבק על בית שמש. משלוח מנות מפתיע נחת לפתע במקום, כאשר הגיע האיש והקמפיין - מנהל השיווק של עיתון הבית 'המבשר', חיים קליגר - שהעניק לבוס 3,650 סוכריות - כנגד מספר הקולות שקיבלה הסיעה בבחירות בבית שמש.

לייבל'ה התכבד ולקח גם בשביל הילדים. אולי יום אחד הם יצביעו כח.





• ומשרי ישראל 6 המשיך לייבל'ה לבית שבקומת הקרקע ברחוב אבן האזל, אותו בית שבעליו מתעורר לפנות בוקר והולך למקווה. דקה לפני שלייבל'ה הגיע ולכד את ח"כ יעקב ליצמן בברכת המזון, הוא התבשר כי פספס את הביקור של ראש העיר הטרי משה אבוטבול, שאף חבש לראשו את הספודיק של ליצמן.





• ומסלול האחשדרפנים נמשך: מביתו של ליצמן עבר לייבל'ה לבית הענק ברחוב צפניה מעל הצרכנייה. רק אחרי שטיפס אינספור מדרגות [כמעט כמו בבית של לייבל'ה עצמו], הבין לייבל'ה כיצד נותרו ליוסי דייטש הכוחות לכהן כרמטכ"ל - הוא עולה במעלית. את השמחה ומאור הפנים שהפגין דייטש לכל אורח קשה לתאר, בהמשך התערפל זכרונו של לייבל'ה, והוא מצא את עצמו בביתו של העסקן הרפואי שמעון ברוין, כשהוא ישן כטוב ליבו ביין.





• גם בחצרה של חסידות קרלין סטולין ביקר לייבל'ה, שהופתע לגלות את החסידים העובדים ומחזיקים לפרנסתם מכשירים מתקדמים, מחזיקים כולם בפורים מכשירים פשוטים יד שניה ולמטה בקודש, לייבל'ה התעניין, והחסידים הסבירו כי בשנה שעברה ביקש האדמו"ר את המכשירים מהחסידים ולאחר בדיקה שעברו בידי אחד מאנשי החסידות הם הוחזרו. הפעם, לא לקחו החסידים סיכון, וכולם הצטיידו במכשירים חילופיים. אלא שהאדמו"ר, שכנראה שמע על הטריק, לא חזר על בקשתו מאשתקד.

הסלפי של דרעי

• יו"ר ש"ס אריה דרעי לקח בסוף השבוע פסק זמן ומנוחה קצרה מהבחירות בבית שמש, ויצא לחופשה קטנה במלון 'המצודה' בצפת. לדרעי הצטרף מקורבו יו"ר ש"ס בצפת רונן גנון. גם חבר מועצת עיריית ירושלים, שלמה רוזנשטיין, הצפין למקום. השניים התחפשו ואף האזינו לקריאת מגילה שנערכה במקום במוצאי שבת.

סעודה חגיגית כיד המלך הוגשה בליל פורים במלון, ובה הצטרפו לדרעי גם גנון, יו"ר ארגון יד אליעזר הרב דב ויזל, הרב רפאל כהן ראש מוסדות יתד התשובה, הרב בן ציון תייר, הרב נהוראי לחיאני סגן ראש העיר צפת, הרב שאול פרץ ראש המועצה הדתית כרמיאל והרבה מאוד בקבוקי יין.





• ואפרופו דרעי, היו"ר הבלתי נלאה הצלם השבוע 'סלפי' יחד עם חברי סיעת ש"ס בעיריית ירושלים.





• גם סגן הראיס של אלעד, צוריאל קריספל, טיפס בפורים דמוקפים לירושלים, שם ערך סיבוב. את לייבל'ה הוא פגש בבית הראשל"צ לשעבר, הגרש"מ עמאר, שהשקה אותו ביין.





• בליל פורים דפרזים חגג לייבל'ה במסיבת פורים בביתו של יוסי רוזנבוים, סמנכ"ל משרד הפרסום קלמן v, יודעי דבר סיפרו על אוכל כיד המלך ומוסיקה. בין המשתתפים: רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ, הצמד חמד קובי איזק ואברמי קרויזר (אתה מחזיר אותי למודיעין עילית?) קלמן בורשטיין ושולמי היימן מקלמן v', אריה ארליך טוויטר - משפחה, ישראל רוזנר - יתד נאמן, יוסי גנץ מ'בולטון', אלי הלמן מ'מילר פוינט', איש היח"צ אבי יוספי, נפתלי זאבי, אבי בלומנטל וחברים נוספים. וכמובן, הקבוצה משבת במירון דפקה הופעה.

• ובדירה אחרת בביתר חגג חיים רבינוביץ, הצמוד של אייכלר שמחלטר לפעמים גם עבור באיאן. למשתה הגיע הבוס, שעסוק בימים אלה בחיפוש אחר עוזר נוסף, ראש העיר מאיר רובינשטיין, נציג באיאן בנימין הרשלר וחברים נוספים שלגמו מעט מהיין. מלייבל'ה, שהתנודד בקושי אחרי המשתה של רוזנבוים, נבצר מלהגיע, אך החברים דאגו לשלוח תיעוד.





• ואיך אפשר פורים בלי בית שמש? לייבל'ה גילה כי שמואל חיים פפנהיים, שתמך לראשות העיר דווקא באלי כהן - אך לא הצביע בבחירות - הגיע לביתו של הראיס לאחל פורים שמח. הדובר הבלתי נלאה, מתי רוזנצוויג, הטביע את עייפותו מהמערכה הקשה ביין.







הבננות של כיכר ספרא

• לפני חודשיים חשף לייבל'ה את הקמת קיר הגבס בין לשכתו של ישראל קלרמן מ'דגל התורה' ובין לשכתו של חיים אפשטיין מ'בני תורה' בכיכר ספרא. אמש החלו בספרא בבניית הקיר. שני הצדדים מכחישים כל קשר ליוזמה, לייבל'ה מתנחם בכך שהקיר אינו אקוסטי, ובהצמדת אוזן ניתן להמשיך ולהתעדכן בנעשה בשתי הלשכות.





• בשיטוט בכיכר ספרא, פגש לייבל'ה בוועדה לתכנון ובנייה את הנציג הגוראי הפעלתן, יוחנן ויצמן, מקלף בננות. בתיאבון.





• ואחרון מספרא: האיש על החינוך החרדי, צביקה כהן, הורה באחרונה באופן ספונטני למנהל האגף איתמר בר עזר לעדכנו על כל פגישה המתבצעת באגף. מישהו צריך לעשות סדר.

מומלץ: לימוד בחברותא עם לפקוביץ

• חברים טובים הפתיעו במוצאי שושן פורים את האמרגן של 'בקהילה' עוזר דרוק. הסיבה: החלפת קידומת ל-30. בחגיגה השתתפו אנשי תקשורת ומוזיקה רבים, ובין השאר: איתן דובקין, האחים אריק ואליהו אליוביץ, אבי בלומנטל, עו״ד שימי גרוס, ינון פלח, יוסי שינובר, איש העסקים יעקב ביבלה, תומר כהן, הצייר יוסי רוזנשטין, צביה שוהם, ירח טוקר, גלעד פוטולסקי, דודי אינהורן, אבי דרור, ישראל לובין, הזמר רולי דיקמן, מוטי פרידמן ועוד.





• חברי תא הכתבים לענייני חרדים שהוקם על ידי היו"ר יהודה שלזינגר מ'ישראל היום', נפגשו ביום רביעי במשרדי לשכת העיתונות הממשלתית עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, בכדי לשמוע את דעתו בנושאים הבוערים שעל הפרק, וכמובן שהכל נשאר בחדר.

במשתתפים: עופר חדד מחדשות ערוץ 2, אבישי בן חיים מערוץ 10, איציק הלפרין מערוץ 1, עקיבא נוביק מידיעות אחרונות, יקי אדמקר מוואלה, יאיר אטינגר מהארץ, יאיר שרקי מגלי צה"ל, מענדי גרוזמן ממעריב ז"ל [העיתון, לא המענדי חלילה], וקובי נחשוני מ-ynet.





• ועדת הרבנים לענייני תקשורת, זו שהוקמה לפני כעשור כדי להחדיר את המכשירים הכשרים, מנתה עד כה שני מזכירים - חיים לנג הליטאי ויונתן לפקוביץ מגור. לפקוביץ, שמאס בעיסוק של חסימת מספרים עוקפים של קווי נייעס, ומעדיף לשווק פלאפונים כשרים, העביר את שרביט החסימה ליהודה דואק מבני ברק, העוסק במאבק בלתי מתפשר בקווי הנייעס.

גם מזכיר פניות נוסף מונה לוועדה לפני כמה חודשים, ולייבל'ה חושף כאן לראשונה, כי הבחור המוכשר ישראל רוזנר, החסידי של 'יתד נאמן' ובוגר רדיו קול חי, זכה בתפקיד. לייבל'ה מבין כי לחברותא עם לפקוביץ יש 'פירותיהם בעולם הזה'.

• קוראי עיתון 'משפחה' הופתעו השבוע לגלות שינוי גרפי בעיצוב העיתון. 'לייבלה' מברך, הקוראים - טרם החליטו.

בריסק פינת ליז'ענסק

פינת המזל טוב:

• הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, לרגל אירוסי בתו הערב בשעה טובה.

• נתי נחום, מנהל אגף התברואה בעיריית בני ברק, לרגל שמחת נישואי בתו.

• חברת הכנסת וסגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, לרגל הולדת הבת בהדסה הר הצופים.

• דקלה אהרן, המסקרת את החרדים ברשת ב' של 'קול ישראל', לרגל נישואיה בשעטו"מ.





• ולסיום: עובדי אתר 'בחדרי חרדים' זכו היום לקביעת מזוזה במשרדים החדשים ברחוב הירקון 10 בבני-ברק. כ"ק האדמו"ר מראחוב הגיע וקבע מזוזה, ולאחר מכן נערך 'לחיים טיש' וכל עובד זכה לברכה אישית מהאדמו"ר.





לייבלה מזוזה בחדרי חרדים פורים דייטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד