כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הגראי"ל: אין להשתתף במסגרת "הסדר חרדי"

את הדברים אמר הגראי"ל שטינמן לישיבה לנוער נושר שביקשה להצטרף למסלול המוצע בחוק • האם תצא הוראה לא להתייצב?

הגראי"ל שטינמן
הגראי"ל שטינמן



על רקע המסרים שהועברו לצבא על אי שיתוף פעולה באם ההליכים בלשכות הגיוס ישתנו, הורה כבר עכשיו הגראי"ל שלא לשתף פעולה עם מסגרת אחרת בחוק הגיוס החדש: ישיבות ההסדר החרדיות.

האם מדובר בהוראה הנוגעת לחלק הספציפי בלבד, או שבימים הקרובים יתברר שהציבור החרדי אינו מתכוון להתייצב בגלל החוק החדש? גורמים עמם שוחחנו אומרים : הכל תלוי כיצד ינהג הצבא בלשכות הגיוס.

בתגובה לשאלה שהובאה לפניו בימים האחרונים הורה הגראי"ל שלא לשתף פעולה עם המסגרת המוצעת. זאת למרות שהשאלה שהובאה היתה בנוגע לישיבה לנוער נושר שביקשה להיכנס תחת המסגרת החדשה שנפתחה בחוק הגיוס אף עבור ישיבות חרדיות.

כזכור, במסגרת החוק החדש זכו ישיבות ההסדר הציוניות לכך שמשך השירות של תלמידיהם יהיה חודש בלבד. כמו כן זכו ישיבות ההסדר לתמריצים כלכליים בדמות תקציבים מוגדלים אל מול הישיבות החרדיות. יו"ר הוועדה איילת שקד אמרה כי לא מדובר בחוסר שוויון כיון שבמסגרת החוק החדש תוכל כל ישיבה חרדית אם תחפוץ בכך להצטרף למסלול ההסדר.

יצויין, כי למרות זאת. התברר שישיבות חרדיות שיצטרפו למסלול ההסדר תלמידיהם ישרתו 24 חודש וכי ההסדר המקוצר מיועד לישיבות הסדר קיימות בלבד.

יו"ר ש"ס דרעי, צילום: פלאש90צילום: יו"ר ש"ס דרעי, צילום: פלאש90
יו"ר ש"ס דרעי, צילום: פלאש90


דרעי: אם מרכז הגיוס יהפוך למרכז תעמולה, לא נתייצב

כאמור, בעקבות המסלול החדש שנפתח לראשונה עבור ישיבות חרדיות פנתה ישיבה חרדית העוסקת בתלמידים בעלי סיכון גבוה לנשירה אל הגראי"ל ובפיהם השאלה האם ניתן להצטרף למסגרת המוצעת.

הסיבה לשאלה היתה כיון שהישיבה פעלה תחת מסגרת תקציבית של מוסד אחר שהצריך את הישיבה מטעמים פורמליים להצטרף למסלול ההסדר. תשובתו של הגראי"ל היתה כי לא ניתן בשום פנים ואופן לשתף פעולה עם מסלול ההסדר הכולל בתוכו גיוס לכל בני הישיבה גם אם מדובר בנוער נושר. בעקבות כך תיאלץ הישיבה להעביר את פעילותה מהמוסד שבו שהתה למשך מספר שנים למסגרת אחרת.

יצויין, כי כפי שפורסם בחדרי חרדים, בשלב זה הגראי"ל שטינמן ומועצת גדולי התורה של "דגל התורה", עדיין לא שינו מהוראתם להמשיך ולהתייצב בלשכות הגיוס.

לצבא הועברו מסרים חריפים מאוד כי באם ההסדרים הקיימים ישונו יורו גדולי הדור שלא להמשיך ולהתייצב.

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי אף אמר אתמול (ה) בתכנית פילפוליטיקה בהנחיית יעקב ריבלין ואבי בלום "אם מרכז המיון של הצבא לחרדים יהפוך למרכז תעמולה ופיתויים לשירות צבאי, לא ניתן לצעירים בני שבע עשרה להתייצב".
צבא הגראיל גיוס דרעי שטינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד