ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

נחשפה מנהרת טרור שנחפרה מעזה לישראל

חיילי הנדסה קרבית חשפו מנהרת טרור של חמאס שחדרה לשטח ישראל באזור דרום רצועת עזה • חמאס כינס מסיבת עיתונאים בה טען שהמנהרה ישנה ולא פעילה: "לא מדובר בהישג צבאי או מודיעי של האויב" • בצה"ל רואים במנהרת הטרור פגיעה בריבונות מדינת ישראל והפרת ההבנות, ומטילים את האחריות על חמאס

נחשפה מנהרת טרור שנחפרה מעזה לישראל
דובר צהל



היום (ו) הותר לפרסום כי כוחות מחיל ההנדסה הקרבית בצה"ל חשפו השבוע מנהרת טרור שחדרה לשטח מדינת ישראל באזור דרום רצועת עזה. בצה"ל מציינים כי ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור כלל המנהרות באמצעות מומחיות ויכולות שנצברו לאורך השנים. כמו כן, בצה"ל רואים במנהרת הטרור פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל והפרה בוטה של הבנות מבצע "עמוד ענן". ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות.

אמש הזרוע הצבאית של חמאס מסיבת עיתונאים בעזה, ובה טענה כי צה"ל פוצץ והשמיד מנהרה של הארגון ברצועה, ממזרח לחאן יונס שבדרום הרצועה. לטענת הדוברים באירוע, מדובר במנהרה ישנה שהתמוטטה במהלך השיטפונות שהיו באזור. "לא מדובר בהישג צבאי או מודיעיני של האויב".

"המנהרה אינה חדשה כמו שאומר האויב. מדובר במנהרה ישנה שהאויב גילה לפני חודשיים. הלוחמים שלנו עבדו על תיקון המנהרה אבל היא התמוטטה כי היא לא היתה ראויה לשימוש, לא מדובר בהצלחה מודיעינית או צבאית של האויב", הודיעו גדודי אל-קסאם.

בהודעת הארגון נמסר: "האויב גילה את המנהרה לפני חודשיים בערך, בעת הסערה הגדולה שהייתה באזור, בגלל שהיא קרסה. הפעילים שלנו עמלו על תיקונה, אמנם היא קרסה שוב - גם בגלל מזג האויר הלא טוב של הימים האחרונים. צה'ל גילה את המנהרה לפני שלושה ימים, ולא מדובר על מנהרה חדשה או פעולה צבאית שהביאה לגילויה, ובטח שלא מדובר בסיכול פיגוע שהיה אמור לצאת".



ב-2013 אותרו ונחשפו שלוש מנהרות דומות

בחודש אוקטובר 2013 חשף צה"ל מנהרת טרור דומה שנחפרה מדרום רצועת עזה, בשטח הפלסטיני, אל תוך השטח הישראלי - בסמוך לקיבוץ עין השלושה. המנהרה שנחשפה אז הייתה בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה, ובאורך של שני ק"מ. נחשפו בה אמצעי תאורה ושרידי מזון, והיא ככל הנראה נועדה להעביר מחבלים או חיילים חטופים מצד לצד.

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הציג בעבר את איום מנהרות התופת כתרחיש שצה"ל ייאלץ להתמודד עמו במלחמה הבאה. בנאומו במרכז בגין סאדאת בשנה שעברה ציין הרמטכ"ל כי "היא [המערכה] יכולה להיפתח במנהרת תופת שתביא לקריסת גן ילדים".

לאורך שנת 2013 אותרו ונחשפו שלוש מנהרות, שנחפרו בסמיכות יחסית אל גדר המערכת ברצועת עזה. ארגון הטרור חמאס משתמש במנהרות הן כדי להפעיל מטענים כנגד חיילי צה"ל והן בניסיון לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע, או לחטוף חיילים.









טרור עזה חמאס צהל מנהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד