י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בן גביר עושה שרירים: חסם שוטרים פלסטיניים

פרובקטור? פעיל הימין בן גביר, החליט לנקוט יוזמה: הוא חסם שיירת שוטרים פלסטיניים שנעה על ציר 60 מחברון לירושלים

איתמר בן גביר, צילום ארכיון
איתמר בן גביר, צילום ארכיון

מחזה נדיר התרחש אתמול בציר 60 המוביל מחברון לירושלים שעה ששיירה של שוטרים פלסטינאים חלקם חמושים, עשו דרכם על הציר הראשי הנמצא בשטח ישראלי.

פעיל הימין, עו"ד איתמר בן גביר שנסע על הציר, הבחין במתרחש והחליט לעשות מעשה, בשלב מסויים הוא חסם את השיירה, הורה לשוטרים הפלסטינאים לעצור, וקרא לחיילי צה"ל שעמדו סמוך למקום תוך שהוא מודיע להם כי מדובר בצעד בלתי חוקי שיש בו הפרה של הסכמים: "נסיעת חמושים פלסטינאים בציר שישים".

השוטרים הפלסטינאים, שנסעו בשיירה שמנתה שמונה רכבים מסחריים היו המומים. בשלב מסויים כמה מהם זיהו את בן גביר ורטנו בפני החיילים כי מדובר בפעיל ימין קיצוני, אולם החיילים ביקשו מהם להיכנס לרכבים ולעמוד בצד שכן הם מבקשים לבדוק את התלונה, השוטרים הפלסטינאים נאלצו להמתין ברכביהם, במקביל החלו להתקשר לדרג הפוליטי ברשות הפלסטינאית, ולאחר כחצי שעה של עיכוב, התקבלה מחטיבה מרחבית גוש עציון ההוראה לשחרר את השוטרים לדרכם.

עו"ד בן גביר אומר כי מדובר בצעד תמוה ביותר: "ההתנהלות של גורמים בצבא, להבדיל משל החיילים בשטח שגם הם היו המומים למראה המחבלים החמושים, כלל לא ברורה לי. הרי מדובר בחבורת מחבלים שנסעו על ציר עמוס ברכבים של יהודים, מאות ילדים נשים וטף נוסעים כל בוקר בציר הזה, ולצערי דרג כלשהוא בצבא החליט לשחרר את המחבלים הללו למרות שהיה ברור שהם נוסעים ללא אישור ,בניגוד לחוק ומסכנים חיים של ישראלים"

כאשר נשאל, האם זה נורמלי שאדם אחד חוסם שיירה של שמונה מכוניות עמוסות בחמושים הוא משיב: "לא הייתה לי ברירה. אנחנו נלחמים כאן על החיים שלנו ואם הייתי אדיש לתופעה הזאת, משמע הייתי משלים עם הפקרות. אני מקווה שגם כל חבריי בהתיישבות ינהגו כך, אסור לנו להשלים עם תופעה כה מסוכנת של נסיעת המחבלים הללו בעורקי התנועה המרכזיים שלנו, היום הם נסעו חמושים, מחר הם עוד עלולים ליזום פיגוע.

"זו שערוריה, שמישהוא התערב לטובתם ובמקום לשלוח את כולם לבית מעצר, הם שוחררו - מאוד מעניין אותי לדעת מי בחטיבה המרחבית עציון הורה על שחרורם וכבר הגשתי אתמול בערב תלונה לצבא לבדוק את ההתנהלות הזאת".
צהל בן גביר שיירה כביש 60

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד