י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נצרת עלית: חוויה מזן חדש • מיומנו של מלונאי

אלון מן הוא מנכ"ל בפועל של מלון פלאז'ה בנצרת עלית • בתפקיד הקשה, יש גם יתרונות: "כלקוח, אין להשוות את החוויה של מלון פרטי, על זאת מלון השייך לרשת" • שוקלים נופש? העיר נצרת עלית, השוכנת על צלע הר מעל נצרת העתיקה, היא יעד חם מתמיד • כל ההמלצות, היתרונות והחסרונות, וגם כמה טיפים לטיולים בסביבה • כנסו

נצרת עלית: חוויה מזן חדש • מיומנו של מלונאי



לעיר נצרת יש נוף קדומים. זאת לא עיר חדשה באזור, אלפי שנים שבנייניה הקמורים, המזכירים את מבואות העיר העתיקה, עומדים במזג האוויר הארצישראלי, היא זכורה בעולם כולו כעיר הולדתו של מייסד הנצרות, לא חשוב שמות, הדת הגדולה והשלטת, שאף קרויה על שם עיר הולדתו של האיש.

מלון פלאז'ה שוכן על צלע ההר, מהחלונות נשקפים מטה בתי העיר נצרת, סדורים קופסאות קופסאות, ומעליהם מתוח הכביש. זהו הכביש המבדיל בין נצרת שלמטה לנצרת שלמעלה, בין נצרת של הערבים, אם תרצו - לנצרת היהודית, נצרת-עלית.

"המלון נמצא בנצרת עלית" אומר לי מנכ"ל המלון אלון מן, "אבל נהנה מהיתרון של להיות בסמוך לנצרת העתיקה, על כל עתיקותיה ואתרי התיירות הפופלאריים שבה". כשאני שואל אותו האם גם לחרדים יש מה לתייר בעיר, הוא משיב לי שללא ספק, ומציע לי בעצמו מסלול מהיר לטיול של יום שישי, "בערים העתיקות בארץ, תמיד מרתק להסתובב, חוויית שוק ממש כמו בעיר העתיקה, רק ללא הסכנות הנלוות, מסעדות כשרות ובתי קפה למהדרין, לא חסר".

אני נוטל מעותיי בידי, מכוון את הווייז ויוצא להסתובב בעיר, השמש לא הפריע באותו שישי, והעיר כולה, רגילה לתיירים חמושים במצלמות ומדריכי טיולים, נענתה גם היא לטיול. שעתיים לפני שבת שבתי אל המלון, בכניסה עמד בר מאכלים ומשקאות שקידם את פני. הייתי בלא מעט מלונות, אבל בר שכזה לא ראיתי.

האמת היא שהטיול הרעיב אותי ודי התכבדתי מהפיתות המקומיות, הפיציות והכדורי הפלאפל, כולם מעשה ידי טבח המלון, בכשרות כמובן, ובניחוח נצרתי מקומי. אלון שהתלווה אלי הציע לי לא להתמלא, יש סעודת שבת באופק, הוא אמר, כדאי לך להישאר רעב. לא סמכתי עליו האמת, ולאחר שעתיים התחרטתי, האוכל, האווירה, השפע, הייתי צריך לוותר על הפלאפלים בכניסה. או לפחות להסתפק בטעימה.



מלון פרטי: חיסרון למנכ"ל, יתרון ללקוח

פלאז'ה הוא מלון פרטי, השייך לקבוצת משקיעים, ביניהם איש עסקים חרדי. את פלאז'ה הקימה בעבר הרחוק רשת מלונות אמריקאית, אי שם בשנות התשעים הם נבהלו מגלי האינתיפאדה וברחו מהארץ, ומאז המלון נמצא בידיים פרטיות, חזון לא נפרץ בעולם של רשתות.

"למלון פרטי יש חסרונות ויתרונות" אומר אלון, "החסרונות הם למנכ"ל, והיתרונות - ללקוח. אורח במלון פרטי שהוא לא רשת, במיוחד כזה כמו פלאז'ה, מקבל יחס שהוא לעולם לא יקבל בבית מלון רשתי, ומצד שני העבודה של מנכ"ל מלון שהוא לא רשת, היא עבודה קשה, ומשמעותית הרבה יותר".

כיצד זה מתבטא? "בכל תחום" אומר אלון, "תחשוב על ספקים - רשת סוגרת בדרך כלל מול הספקים, וכל העבודה של המנכ"ל היא כמנהל תפעול, זה הכל. רשת זה דומינו, מלון פרטי זה בדיוק איפה שכל אחד רוצה לנפוש".

אפשר להרגיש את ההבדלים. בעיקר בולט לעין השפע. שפע שנעדר ממלונות זה תקופה, שפע במבחר המנות, בסלטים, בתוספות ובסוגי הקינוחים. אפשר לחוש את זה בשירות יוצא הדופן, בבקשות שנענות תדיר ועל אתר, בהיעדר התירוצים הכל כך מעצבנים שהורסים כל חופשה - "אלו הנהלים", "בפלאז'ה" אומר אלון, "אם צריך, אז מכופפים את הנהלים".


דבר המלון: תקבלו כל מה שמגיע לכם

מלון פלאזה נצרת עילית שוכן על ציר התנועה המחבר בין עמק יזרעאל לגליל התחתון. במלון 184 חדרים מרווחים, חדרי משפחה, חדרים בקומת עסקים עם חיבור לאינטרנט אלחוטי, שש סוויטות וסוויטה נשיאותית וכן חדרים מותאמים לנכים וחדרים ללא עישון. בחדרים: מייבש שיער, ערכת קפה, כספת, מיני בר, מיזוג אוויר וטלפון.

במהלך השהייה בבית מלון פלאזה נצרת תוכלו ליהנות ממועדון בריאות, בריכת שחייה חצי אולימפית ובריכת פעוטות, חדר כושר מפואר, מאובזר ומשוכלל, סאונה רטובה ויבשה ועוד.

מטעמי השף יחכו לכם בארוחות כשרות המוגשות במסעדות המלון "אואזיס" ו"פלאזה" וישאירו לכם טעם של עוד. המנות המגוונות כוללות מטבח פיוזן עם מטעמים בלקניים, ים תיכוניים ומזרחיים, ומבחר רחב של סלטים גליליים עם נגיעות מזרחיות ייחודיות. במסעדת אואזיס הממוקמת בקומת הכניסה של המלון, 240 מקומות ישיבה עם נוף ומזנונים מרהיבים. מסעדת פלאזה שבקומה השניה מכילה 160 מקומות ישיבה ומציעה גם היא נוף מהפנט להשלמת החוויה.

בית מלון פלאזה בנצרת מתמחה בכנסים גדולים כקטנים, אירועים עסקיים ואירועים משפחתיים, חתונות, חגיגות בר מצווה, שבתות חתן ומסיבות למיניהן.

האירועים נערכים בקשת גדולה של אולמות אירועים החל מ 30 איש ועד ל 1000 איש בעת ובעונה באוהל אירועים חדש ומפואר הכולל מערכות טכנולוגיות מתקדמות, תאורה מעוצבת, אבזור מעוצב למערכות ישיבה, אוכל, והגשה, במת מופעים, רחבת ריקודים. מסביב למתחם שטחי ציבור מטופחים בצמחיה עונתית .

את כל האירועים מלווה מטבח כשר ושף מקצועי המתאים את תמהיל התפריט ככפפה ליד לדרישות ולטעמו של כל לקוח. בקומה העשירית של המלון ממוקם טרקלין העסקים, המשקיף אל נופי הגליל ומצויד בשרותי מחשב ותקשורת מתקדמים, שרותי מזכירות, שני חדרי דיונים פרטיים, סלון ופינת הסבה, לאירוח עד 40 אנשים.




אתרי נופש מומלצים באזור המלון:

• כפר נצרת-מיזם מרתק המשחזר את נצרת של לפני 2000 שנה. מחזיר לחיים כפר גלילי קדום מימי בית שני. ניתן לטייל בכפר ולפגוש ולשוחח עם תושביו אשר יצאו מבין דפי ההיסטוריה.

• השוק-שוק ססגוני המציע את המובחרים שבזיתי ארצנו, מיץ רימונים, מרווה, קפה שחור עם הל טחון במקום וגויאבות עם ריח משכר. עוד בשוק מבחר תכשיטים אוריינטאליים, כלי בית, נרגילות צבעוניות, אריגי בדים רקומים וחנויות ממתקים מסורתיות. הביקור במקום הוא חגיגה אמתית לכל החושים- ולכל המשפחה.

• החמאם-בית מרחץ עתיק ותת קרקעי המהווה פיסת היסטוריה מהתקופה ההליניסטית רומית אשר התגלה במקרה בשנת 1993 מתחת לחנות מזכרות.

• אל באבור-תחנת קמח ישנה שעברה הסבה לחנות תבלינים עצומה –חוויה שאסור לוותר עליה עם אינסוף שקים של תבלינים בעושר עצום של ריחות וצבעים. ניתן לרכוש במקום תבלינים, צמחי מרפא, קפה, תה, פירות יבשים, דגנים, שמנים וקטורות.

• תקרות מצוירות - במאה ה-19 בנו תושבי נצרת האמידים בתים מפוארים בני שתי קומות במתחם השוק. בקומות העליונות אשר שימשו למגורים השקיעו אמצעים רבים להידור המשכן ובעיקר טרחו על ציורי קיר ותקרות מרהיבות שחלקם שמורים במצב טוב עד היום לרווחת המסיירים במקום.

• הסראייה- נבנה ב-1740, ושימש כביתו של מושל הגליל האגדי דאהר אל עומאר. בצמוד אליו שוכנת גלריית הסראייה לתרבות ולאומנות המארחת תערוכות של אמנים וציירים שונים.



נופש חרדים מלון נצרת עלית פלאז'ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד