כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שפיר חושפת: 600 מיליון ליהודה ושומרון

ח"כ סתיו שפיר מהעבודה מגלה: מאות מיליוני שקלים מועברים להתיישבות ללא כל בקרה ופיקוח • דורשת: "למנוע המשך ההעברות"

התנחלות. צילום אילוסטרציה
התנחלות. צילום אילוסטרציה צילום: פלאש 90



האם נמצאה התשובה לשאלה "איפה הכסף"?

ח"כ סתיו שפיר מהעבודה, חושפת במסגרת סיכום מושב החורף של הכנסת את הסכום שהועבר להתנחלויות - שלא במסגרת תקציב המדינה ומבלי שהיה עליו כל פיקוח.

את הנתונים ליקטו שפיר ועוזריה, והם פורסמו באולפן שישי ובעמוד הפייסבוק שלה, בו כתבה: "600 מיליון שקל העביר משרד האוצר ליהודה ושומרון, מחוץ למסגרת התקציב, מאז אוקטובר. את הנתונים האלה אסף הצוות שלי והם פורסמו הערב באולפן שישי של ערוץ 2. חלק גדול מהסכום עובר דרך גוף מסתורי ועלום בשם החטיבה להתיישבות - הזרוע הביצועית של הממשלה בתחומי בנייה ותשתיות, שכל תקציבה מגיע מכספי המסים שלכם, אבל היא אינה מחויבת לדווח לאף אחד מה היא עושה בהם"

שפיר מאשימה את הממשלה והקואליציה בכך שהינם מעבירים את הכספים באמצעות 'החטיבה להתיישבות' שאינה מפוקחת, ואף אינה חייבת בדיווח כלל להיכן מוזרמים הכספים. היא אף דורשת לחשוף את פירוט הכספים ויעדיהם.

"כן, קראתם נכון: אתם משלמים מסים - והחטיבה להתיישבות מזרימה אותם הלאה בלי לתת לכם, או לנו חברי הכנסת, דין וחשבון. רוב הפעילות של החטיבה מתקיימת מעבר לקו הירוק, מה שמסביר למה הממשלה מתעקשת להסתיר את המידע לגבי הפעילות שלה. אחרי הכל, מה יחשבו בבאר שבע, בחיפה או בקרית שמונה, כשיגלו כי מעבר לקו הירוק מקבלים בתים, קייטנות ומבני ציבור ממש בחינם - על חשבון שאר אזרחי ישראל? במקום לחלק את כספי המסים באופן שוויוני וצודק בין כל הישראלים, קבוצה אחת קטנה מקבלת, מתחת לשולחן, יותר מכולם.

"הנה חלק מהסכומים: 310 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות; 36 מיליון פיצוי על הקפאת הבנייה ב-2009; 24 מיליון לתקצוב ההתיישבות הצעירה ביו״ש; 28 מיליון להשלמת עבודות בבית-אל; 15.5 מיליון לגרעיני ההתיישבות ביו״ש – והרשימה עוד ארוכה.

"בשבוע הבא נתבקש להצביע בוועדת הכספים על העברה של 177 מיליון שקל לחטיבה להתיישבות. זה הזמן להפעיל לחץ על חברי הקואליציה למנוע את ההעברה הזו - לפחות עד שהחטיבה תפרסם את התקציבים המלאים שלה בפני הציבור. אני מצביעה נגד".
כסף תקציב שוויון התיישבות שפיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד