י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האדמו"ר מבעלזא: אנו לא זקוקים למדינה ולשלטון

בדברי התורה שמסר בסעודה שלישית, תקף האדמו"ר מבעלזא את ממשלת ישראל, בעקבות הגזירות על לומדי התורה

האדמו"ר מבעלזא צילום: אהרן והב
האדמו"ר מבעלזא צילום: אהרן והב



האדמו"ר מבעלזא התייחס בדברי התורה שמסר בסעודה שלישית לממשלה, בעקבות הגזירות הקשות ובעיקר חוק הגיוס.

האדמו"ר הרחיב על חסד ה' שנתן לנו תורה בהר סיני שהא הנמוך שבהרים. דווקא הוא נבחר למתן תורה. ארץ ישראל הקטנה שבארצות, נבחרה להשראת השכינה ולהינתן עבור עם ישראל. ירושלים הקטנה בערים נבחרה למקום המקדש. אמנם "מלא כל הארץ כבודו", אך הקב"ה השרה שכינתו בבית המקדש בקטנה שבערים ובקטנה שבארצות.

עם ישראל שהוא "המעט מכל העמים" הוא העם הנבחר לה' ולתורתו. אמר האדמו"ר: "גם בתוך חמישה מיליון יהודים בארץ, יש מיעוט של כחצי מיליון בני תורה ושומרי מצוות. הם התמצית של עם ישראל. הקב"ה בחר בעם ישראל 'כי אתם המעט מכל העמים'. כך המיעוט שומרי התורה ולומדיה, הם חיל ה'".

כאן עבר האדמו"ר להתקיף ישירות את המדינה: "אין אנו זקוקים למדינה ולא לשלטון. אנחנו צריכים בתי מדרש וישיבות, כדי שנוכל להמשיך בעבודת השם, לחנך את ילדינו בדרך ה', לשבת באהלה של תורה ולקיים את התורה ולצפות לגאולה על ידי משיח צדקנו".

את דבריו סיים האדמו"ר: "יהי רצון שזכותו של הרבי הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א שהיום היארצייט שלו, תגן על עם ישראל ועל לומדי התורה מפני כל השונאים הרודפים את היהדות ואת התורה, שלא יצליחו להפריע ללימוד התורה ולקיום התורה, עד ביאת המשיח. ושנזכה לגאולה השלימה על ידי משיח צדקנו בב"א".
בעלזא תורה סעודה שלישית שילטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד