י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מושיט יד לבני ברק • תמונות

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס ערך עם בכירי משרדו סיור בבני-ברק, ונפגש עם ראשי העיר ואנשי 'ועדת הדיור' • צלם אתר 'בחדרי חרדים', יצחק לב ארי, ליווה את הביקור ומגיש גלריית תמונות

אטיאס (מימין) עם ניסים דהן ואנשי ועדת הדיור בבני ברק
אטיאס (מימין) עם ניסים דהן ואנשי ועדת הדיור בבני ברק



משרד הבינוי והשיכון פועל לפיתרון מצוקת דיור בכל המגזרים, ובהם המגזר החרדי, הסובל ממצוקת דיור קשה. כך הכריז היום (ג)  אריאל אטיאס, שר הבינוי והשיכון,  באולם הישיבות של מועצת עיריית בני-ברק, שם היה אורחו של ראש העיר יעקב אשר, במסגרת ביקורו בעיר בהזמנת 'ועדת הדיור הציבורי' במגזר החרדי.

ראש העיר סקר בהרחבה את צרכי הציבור החרדי ובתכנון מחושב של שכונות וערים חדשות למגזר זה, כמו גם בחינת האפשרויות לתכניות פינוי-בינוי בשכונת פרדס-כץ - אזור השוק ובשיכון ו' ונוה-אחיעזר, ועמד על מצוקת הקרקעות בבני-ברק

אריאל אטיאס, שר הבינוי והשיכון, הדגיש בדבריו, כי הוא מכיר את מצוקת הדיור, אך הוא פועל שיכירו בכך כל הגורמים, תוך פעילות אינטנסיבית, ובלא דחיות, בכל המגזרים, ובהם המגזר החרדי.

אשר לתכניות שהועלו הוא הבהיר, כי בכוונתו לפעול לשיפור מצב הדיור הקיים בשכונות חלשות, וידו גם מושטת לתכנית פינוי-בינוי וסיוע לפיתוח אזורי עסקים, בהתחשב בפוטנציאל שבבני-ברק, ובכך לסייע בהגדלת ההכנסות הכספיות העירוניות. "לבני-ברק, שהינה, עיר מיוחדת, צרכים מיוחדים ויש למצוא לה פיתרונות מיוחדים, ובבני-ברק הוכח שניתן לקדם פרוייקטים גדולים, כדוגמת קידום ופיתוח מרשימים של אזור רחוב מודיעין (ב"ג)".

חנוך זייברט, מ"מ רה"ע  וראש אגף ההנדסה, קרא לשילוב כל הגורמים העירוניים בערים השונות במיצוי הפיתרונות, מתוך אחדות דעות, כפי שהיא קיימת בעיריית בני-ברק.

ישראל קשטן, מהנדס העירייה, פירט את המתחמים המוצעים ל"פינוי בינוי" כשכונת טישלר שברחוב הראשונים, מתחם יסודות שברח' ז'בוטינסקי-צומת "גהה", מתחם שיכון ה', אף הוא בסמוך לכביש "גהה" ומתחם נוה אחיעזר שבדרום העיר. התייחסות מקצועית לנושא, השמיעה אדריכלית סופיה אלדור ממשרד הבינוי והשיכון.

דברים על חשיבות הביקור והסיור בעיר למציאת פיתרונות דיור השמיעו הרב אליהו דדון, סגן ראש עיריית בני-ברק; הרב אליעזר יוטקובקי, מועדת הדיור הציבורית ואברהם טננבוים, מזכיר העירייה.

בביקור השתתפו גם הרב רפאל פנחסי, מזכיר מועצת חכמי התורה; הרב אברהם רובינשטיין, סגן רה"ע; הרב נסים דהן, ראש מועצה המקומית חריש, חברי מועצת עיריית בני-ברק ואישי ציבור. הסיור הסתיים בביקורו של השר בביתו של הגאון רבי שמעון בעדני, חבר מועצת חכמי התורה.

במסגרת הביקור נועדו השר ומלוויו גם לשיחה עם הגר"י סילמן, השוקד רבות על מציאת פיתרונות דיור לציבור החרדי.
 



























 



















 
















































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד