כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בשורה: בוטלה התוכנית להקמת הממ"חים

בלעדי ל'בחדרי חרדים' • לאחר סדרת פגישות בין ח"כ איילת שקד, תא"ל גדי אגמון ובכירים בהנהגה החרדית, נכנע צה"ל והסכים לגנוז את התוכניות מעוררות הסערה, להקמת מרכזי מיון לחרדים • הרבנים איימו: "אם התוכניות לא יבוטלו נורה שלא להתייצב" • ח"כ שקד: "יוקצה מתחם נפרד שם יקבלו בני ישיבות פטור, ללא צורך לעבור פרוצדורה כלשהי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בלעדי ל'בחדרי חרדים': תוכניות צה"ל להקמת מרכזי מיון מיוחדים לחרדים, זאת לאחר סידרת פגישות בין רבנים לח"כ איילת שקד ותא"ל גדי אגמון - ראש מינהל כח אדם בצה"ל.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', הועבר מסר חריף לגורמי הצבא מאת מנהיגות הציבור החרדי, כי אם יונהגו שינויים כל שהם בהליך ההתיצבות של המועמדים לשירות ביטחון, בלשכות הגיוס יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת.

כהמשך לכך פורסם ביום שישי בבטאון 'דגל התורה' - 'יתד נאמן', תחקיר על פרטי ההליך אותו מתכנן צה"ל להפעיל אצל מקבלי הפטור החרדים, ואשר הינו כולל ניסיונות שכנוע הצעירים להתגייס.

בעיתון הובהר בצורה ברורה כי הועבר מסר על פיו אם יוקם הממ"ח במתכונתו, תורה המנהיגות החרדית לצעירים שלא להתייצב בלשכת הגיוס כדי לקבל את הפטור.

אך יו"ר הוועדה שניסחה את החוק - איילת שקד (הבית היהודי), הודיעה כי לפי הסכמות עם בכירי צה"ל, הממחי"ם לא יופעלו.

"לאחר שיחות שלי עם ושל בכירים בצבא מול ההנהגה החרדית הגענו להסכמה על פיה לא יופעלו הממחי"ם", היא אומרת.

"לא יהיה שינוי באופי הליך ההתייצבות והוא יוותר כפי שהוא היה עד היום, כל מקבלי הפטור או הדיחוי יגיעו ללשכות הגיוס ויקבלו את הדיחוי מיידית ללא צורך לעבור פרוצדורה כלשהי או לצפות במצגות וסרטונים כלשהם.

"כך גם על פי בקשת הנציגים החרדים יוקצה למקבלי הפטור או הדיחוי החרדים מקום נפרד בלשכות הגיוס בו הם יוכלו לקבל את הפטור באופן מיידי".

• ההשקעה של הקמת הממחי"ם הייתה די מיותרת?

"אכן כן, התכניות הללו לא יבואו לידי שימוש. חשוב לציין, כי לא כל מה שפורסם נכון וכבר נעשה, חלק מהפרסומים נגעו לתכניות שעדיין לא יצאו אל הפועל ונשארו בשלב התכנית בלבד.
אנחנו מקווים שאכן כפי שנאמר לנו הנושא הזה היה בבסיס השאלה האם להתייצב וכי אם ההליך ישאר כפי שהוא ללא שינוי בחורי הישיבות ימשיכו להגיע ולקחת את הפטור".

• כיצד הושגה ההסכמה הזו?

"הסכמה הושגה לאחר פגישות רבות עימי, תא"ל גדי אגמון וגורמים בהנהגה החרדית. לאחר שהגענו להבנה שזהו נושא חשוב ועקרוני עבור הציבור החרדי אז גם הצבא וגם משרד הכלכלה שהיה שותף לתכניות, הסכים להקפיא אותן ולהשאיר את ההליך בלשכות הגיוס כפי שהוא היה עד היום ללא שינוי.

"מטרת הקמת הממ"ח היתה מלכתחילה כדי להציג את האפשרויות והמסלולים השונים בפני הצעירים החרדים, אחנחנו מקווים שההנהגה החרדית תקח אחריות וגם בלי הקמת הממ"ח הציבור החרדי יעמוד ביעדים שנקבעו בחוק".
חרדים גיוס צהל שקד ממחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד