י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם הגר"ח יעלה לבית המשפט העליון?

פרסום ראשון: בעקבות סאגת גנרטור השבת בגבעת הבנים בבני ברק, נכנס הבוקר הר"א רובינשטיין לבית הגר"ח קנייבסקי, ושמע ממנו על רצונו להשתתף מחר בדיון בבג"צ • "אם יהיה בידי את הכח, אגיע לתמוך בשומרי שבת" • רובינשטיין ושפירא במגעים נמרצים במטרה להביא לפתרון מוסכם לפרשיה המתמשכת

מרן הגר"ח שליט"א. צילום: אלי קובין
מרן הגר"ח שליט"א. צילום: אלי קובין

בביקור שערך הרב אברהם רובינשטיין במעונו של הגר"ח קניבסקי, הזדעזע הגר"ח מכך שהתביעה נגד מיקומו של גנרטור השבת בשכונת גבעת הבנים בב"ב. הגר"ח הצהיר כי אם יהיה בידו את הכח יגיע מחר לדיון בבית המשפט העליון בירושלים בכדי לתמוך ולעודד את שומרי השבת.

ראשיתו של הסיפור שנמשך כבר תקופה ארוכה, כסאגה של תביעות חוזרות בין התושבים לעיריה, בעתירה שהגישו תושבים לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד הצבת הגנרטור בטענה כי הגנרטור הוצב שלא כחוק, לאחר קביעת השופט כי אכן יש לפנות את הגנרטור הוציאה עיריית ב"ב היתר בניה עבור הגנרטור מה שאכן פתר את בעיית המיקום הלא חוקי.

בשלב זה, הגישו התושבים ערעור כנגד ההיתר ובית המשפט קיבל את עמדתם, כשהוא קובע כי היתרי הבנייה ניתנו שלא כדין והינם בטלים, וכי על העיריה לפנות את השטח המדובר, מה שלא נעשה בפועל.

בעקבות זאת פנו תושבי האזור בעתירה שלישית כנגד העיריה בטענה של בזיון בית המשפט. ולאחר שהעיריה לא קיימה אף אותו פנו התושבים שוב לבית המשפט שקבע כי העירייה פועלת בחוסר תום לב, כאשר הוא מחייב אותה בקנס בסך 4000 ש"ח בעבור כל יום שהגנרטור נשאר במקום.

בפסק דין חריף במיוחד, קבע השופט כי "האופן החמקני בו השיב ב"כ העיריה מאפיין את התנהלותה לכל אורך ההליך הנוכחי וההליכים הקודמים, שהתקיימו בפני מותבים אחרים. התנהלות המשיבים (העיריה) יוצרת תחושה לא נוחה בקרב כל אדם מצפוני, שבריאות הציבור ושלטון החוק חשובים בעיניו. אין זה ראוי כי רשויות מינהליות ינקטו בגישה המביעה זילות בחיי אדם וזלזול בפסקי-דין של בית המשפט".

"המשיבים מתייחסים לפסקי הדין שניתנו בעניינם כאל המלצות בלבד, הניתנות לפרשנות לפי הבנתם". כותב השופט.

עירית בני ברק ערערה על פסק בית המשפט לבג"צ, בטענה כי זהו נוהל קבוע הנהוג בכל השכונות החרדיות ברחבי העיר והארץ על פיו מוצא אישור עבור גנרטור המשמש לרווחת התושבים באזור הנוהגים להשתמש בשבת בחשמל המופק מגנרטור בלבד וכי הוא מיועד עבור התושבים.

כאמור, מחר צפוי להתקיים הדיון בבג"ץ. כאשר לקראת הדיון הצפוי עלו לבית הגר"ח הידוע בהקפדתו על נושא החשמל בשבת בכדי להיוועץ עימו ולקבל את ברכתו. כאשר במפתיע הודיע הגר"ח על כך שאם יהיה בכוחו הוא אף יעלה להשתתף בעצמו בדיון.

יצויין כי בימים האחרונים עמלו הרב אברהם רובינשטיין מ"מ ראש עירית בני ברק יחד עם סגן ראש העיר הרב מנחם שפירא כדי לנסות למצוא פיתרון קבוע שיביא לסיום את הסאגה המתמשכת.

קנייבסקי הגרח גנרטור בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד