י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בודפסט: מאות רבנים בכנס ב 'מרכז רבני אירופה'

בכינוס ישתתפו למעלה מ-300 רבנים מכל רחבי אירופה • ייפתח עם טקס זכרון בסימן 70 שנה לשואת יהודי הונגריה

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

הכנס השנתי של ארגון 'מרכז רבני אירופה', ייפתח היום, (שני), בבודפשט. בכנס צפויים להשתתף למעלה מ-300 רבנים מכל רחבי אירופה שידונו בהתפתחויות באירופה בנושא ההתבוללות. את הכנס כמו גם את האירועים השונים יאבטחו שוטרי משטרת הונגריה.

בימים אלו מציינים בהונגריה מלאת 70 שנים לשואת יהודי המדינה. נשיאות 'מרכז רבני אירופה' יחד עם איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) החליטו לערוך את הכנס השנתי שלה בהונגריה. לא יהיה זה עוד "אירוע זיכרון" אלא מפגן סולידריות ענק של הקהילות היהודיות באירופה כולה עם הקהילה המקומית. סולידריות שמעבירה מסר: הנצחת זכרון השואה היא דווקא ע"י הבטחת עתידה של החיים היהודיים באירופה. התשובה לאנטישמיות היא דווקא על ידי הפצת אור החיים היהודיים.

היום, יום שני, ייערך טקס זכרון לשואת יהודי הונגריה בהשתתפות כ"ק האדמו"ר מקאליב, הרבנים הראשיים של ישראל, הגאון רבי דוד לאו והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, חברי הקהילה היהודית המקומית, פוליטיקאים בכירים, עשרות שגרירים, בכירים מממשלת הונגריה, לצד למעלה מ-300 רבנים מאירופה חברי 'מרכז רבני אירופה'.

מחר יתקיימו סדרות של דיונים ורבי שיח בהם ישתתפו ראשי ארגונים יהודיים אירופאים לצד למעלה מ-300 רבנים וראשי קהילות, בנושא המלחמה בהתבוללות היהודית שהפכה לבעיה המטרידה ביותר באירופה. זאת לצד הצגת פתרונות שגובשו בקהילות יהודיות שונות בשיתוף צוותי רבנים של 'מרכז רבני אירופה'. בכנס יוצג סקר מקיף שקיים מרכז רבני אירופה, במטרה לאפיין את תופעת ההתבוללות והאנטישמיות כמו גם גיבוש דרכי התמודדות שונים. הנתונים שייחשפו בכנס מפתיעים במיוחד וצפויים לעורר הד עולמי.
אירופה רבנים בודפסט ארגונים יהודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד