י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

המחזיר בתשובה שהפך לאדמו"ר בגיל 37

היורש מביטשקוב: בנו הרה"צ רבי דוד רוזנבוים מונה על ידי דודו האדמו"ר מקרעטשניף לשמש במקום אביו • פרופיל מיוחד ומרתק

האדמו"ר מביטשקוב שהוכתר. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מביטשקוב שהוכתר. צילום: שוקי לרר



פטירתו של האדמו"ר מביטשקוב זצ"ל הבוקר (א') הכתה בהלם את מאות חסידיו ומעריציו, שהיו נוסעים עד לבית מדרשו ביפו להסתופף בצילו ולהתחמם לאורו, האדמו"ר מצידו החזיר להם בהשתתפות בשמחות כמו אבא לבניו.

ביפו היה האדמו"ר אבא לתושבים הלא דתיים אותם החזיר בתשובה, גם תושביה הערבים של יפו שהציקו בתחילה לאדמו"ר ולבית מדרשו, עד שברבות הזמן גילו את גדלותו וכשהיה עובר ברחוב היו יראים ממנו ומנשקים את דש בגדו.

מי שלמעשה כבר בחייו המשיך את מסורת ודרך אביו הוא בנו - הרה"צ רבי דוד רוזנבוים שמסר שיעורים בכל בתי הכנסת ביפו במסירות וקירב רבים לעבודת השם.

במהלך מסע ההלוויה שיצא מבית המדרש של החסידות ביפו הוכתר הבן לממשיך דרך אביו באדמו"רות על ידי דודו האדמו"ר מקרעטשניף.

הרה"צ רבי דוד רונבוים בן ה- 37 נולד בישראל לאביו האדמו"ר רבי זיידא שמואל שמעלקא רוזנבוים זצ"ל מביטשקוב ולאמו הרבנית שושנה שתחי'.

רבי דוד נקרא על שם זקנו האדמו"ר רבי דוד משה רוזנבוים מקרעטשניף זצ"ל ושמו נקרא דוד בלבד עקב שסבו הגאון רבי משה זאב פרידמן רבה של יפו זצ"ל היה עדיין בין החיים.

בילדותו למד בתלמוד תורה 'תפארת מרדכי' נדבורנה, ובבחרותו למד בישיבה קטנה של חסידות צאנז ובישיבה גדולה ב'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים, כבר אז מספרים חבריו לספסל הלימודים ניכר בו גדלותו של ממשיך שושלת קרעטשניף, וכישרונותיו הברוכים במסירת שיעורים וקירוב יהודים לאביהם שבשמים.

לאחר לימודיו בישיבה נישא לרעייתו שתחי' בתו של הרב רייך חתנו של האדמו"ר מצאנז ז'מיגראד בעל ה'אריה שאג' זצ"ל שרבי דוד הסתופף רבות בצילו.

באחת משמחות השבע ברכות שלו שנערכה אמר אז יו"ר אגודת ישראל בירושלים הרב מנחם פרוש ז"ל "מי ימשיך את שיעורי התורה של ר' דוד שהיה מוסר שיעורים בתור בחור בשעות הערב".

לאחר נישואיו החל במסירת שיעורים ביפו בבני ברק ובנתניה. ורבי דוד משמש בשנים האחרונות כרב בית מדרש 'המאור' ביפו שם החזיר כבר למעלה ממאה אנשים בתשובה.

בכל שעת צהריים מתקבצים למעלה מ-70 איש סוחרים ובעלי חנויות ביפו, שעוזבים הכל בכיד לשמוע שיעור שעה ביום, אותם משתתפי השיעורים מחזיקים עם רבי דוד בקשר רציף ובכל שאלה שמתעוררת הוא הכתובת ונותן מענה 24 שעות ביממה.

רבי דוד ידוע לצד גדלותו בתורה ושיעוריו הרבים כאדם שאהוב על הבריות ובעל חסד גדול מאוד שדואג למשפחות נצרכות והכל בהצנע לכת ללא כל פרסום ותמונות בעיתון.

אחד מחסידי אביו האדמו"ר זצ"ל מספר ל'בחדרי חרדים' "צריכים לדעת שלמרות החיסרון הגדול שהרבי נלקח בחטף, יש לנו מי שימשיך את החצר ויוכל למלאות את החלל הגדול, בשנה האחרונה הרבי חזר לחיים לאחר שבראש השנה היה בין שמים לארץ הקב"ה נתן לנו את הרבי לעוד כמה חודשים וכעת כנראה שלא זכינו"

"רק אתמול עוד הרבי זצ"ל ערך מלוה מלכה כמידי שבוע וחילק יין לישועה, לא ציפינו לבאות הכל היה נראה רגיל חבל על דאבדין".

"כעת, ימשיך רבי דוד את הנהגת החסידות כפי ששמענו בלוויה והמשך פריחתה ביתר שאת, כל מה שיפו יהודית נזקפת לרבי דוד שהמשיך את דרכו של הרבי" אומרים החסידים המעריצים.
הלוויה ממשיך יפו שיעורים ביטשקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד