י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עוד מכה לדיור החרדי: בוטל מכרז בשכונת רמות

רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, הודיעו על ביטול מכרז של 166 יחידות דיור בשני מגרשים בשכונת רמות בירושלים

שכונת רמות. צילום פלאש 90
שכונת רמות. צילום פלאש 90

 


עוד פגיעה חמורה בציבור החרדי נרשמה עם הודעת רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון על ביטול מכרז של 166 יחידות דיור שהיו אמורות להבנות במתחם (הקאנטרי) בשכונת רמות הירושלמית. אברכים רבים וציבור גדול של בני תורה, תלו תקוות במכרזים הללו, לאור מצוקת הדיור החמורה הפוקדת את הציבור החרדי.

בתקופה האחרונה, לאחר הפרסום המשמח על פתיחת המכרז בשכונת רמות בירושלים, יזמים רבים פעלו לרישום מאסיבי של אברכים במטרה להתמודד על הדירות במכרז, בכדי לגרום לבנייתן של הדירות במחיר מוזל.

למרות זאת, פעילים חילונים וגורמים שונים בעירייה ניסו לחבל בהליך זה ודרשו להקצות חלק מהמתחמים לאנשי קבע של צה"ל, דרך מנהלת הדיור של משרד הביטחון. עסקנים מקומייים פעלו ללא לאות למנוע את ההקצאה. ולמרות החששות והניסיונות, המשיכו היזמים במרץ רב לרשום אברכים לפרויקט במטרה לזכות במכרז ולאפשר לציבור בני התורה ליהנות מדירה זולה בשכונת רמות בירושלים.

הערב (א) עם היוודע ביטול המכרז על המתחם המיועד לציבור החילוני, עולה תהיה רבתי מדוע בוטל המכרז, והאם מטרת הביטול היא לשנות את אופי השכונה באמצעות הקצאת המתחמים לציבור חילוני.

הידיעה על ביטול המכרז תפסה את הנרשמים למכרז בחוסר וודאות מוחלט, האם בכלל התמודדות במכרז בסמוך לשכונה חילונית שתקום בצמוד לשכונות החרדיות החדשות היא כדאית ורלוונטית.

רבים מהמתעניינים הודיעו על רצונם לפרוש מהמכרז בשלב זה, חלקם מיהרו להירשם למכרזים אחרים הקיימים כעת מעבר לכביש - בשכונת רמת שלמה, שם כל השטחים המוצעים במכרז מיועדים לציבור החרדי.

בניה חרדים רמות מכרז שטח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד