כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לראשונה מחורבן ליז'ענסק: 'אוצר הספרים' מפואר בעיירה

אלפי העולים לקברו של ר' אלימלך מליז'ענסק, יהנו לראשונה מאוצר ספרים מפואר, תרומת 'עוז והדר'

לראשונה מחורבן ליז'ענסק: 'אוצר הספרים' מפואר בעיירה

הכל כבר היה בליז'ענסק. כל הצרכים של אלפי המתפללים שעושים מידי שנה אלפי קילומטרים כדי לזכות להשתטח על ציון קודשו של הרבי ר' אלימלך זי"ע. שני בנייני 'הכנסת אורחים' נרכשו, עשרות חדרים הוכשרו ואפילו מקווה טהרה מהודרת נבנתה. אך בכל זאת חיסרון אחד העיב על השוהים במקום. העיקר חסר, הספר.

במשך שנים ארוכות, חסידים ואנשי מעשה שנוהגים לעשות 'נסיעה' ל'שבת ליז'ענסק' ולהשתהות ימים ארוכים במקום, נאלצו ליטול עמם ספרי יסוד נחוצים, כמו גמרות ואפילו סידורים וחומשים. לקראת יום ההילולא כ"א אדר ב' השנה, החיסרון התמלא. יש ספריה ענפה בליז'ענסק.

במבצע לוגיסטי משותף שהסתייע באדיבותם ונכונותם של ראשי ממלכת התורה 'עוז והדר', הוטסו משטחים גדושים במאות ספרים מהמיטב שבהוצאת 'עוז והדר'. סטים הדורים של הש"ס המפואר, של גמרות 'מתיבתא', חומשים 'מקראות גדולות', ביאורי האור החיים הק', ועוד שלל ספרים מהודרים.

הרב שמחה קרקובסקי מראשי 'הכנסת אורחים ליז'ענסק', מיהר לברך על היוזמה ולהודות לראשי 'עוז והדר': "במשך שנים חשו אלפי השוהים באתרא קדישא ליז'ענסק, חיסרון קשה בתחום ספרי הקודש. יהודים נאלצו לטלטל עמם צילומים של דף היומי ואפילו של פרשת השבוע. מכאן ואילך הוסרה דאגה זו מליבם. זכותו של רבינו הקדוש הנועם אלימלך זי"ע, תגן בעד כל העוזרים והמסייעים שיצליחו בכל מפעליהם".

בהנהלת 'עוז והדר', שמחים על הצלחת המיזם, שהיה כרוך במבצע לוגיסטי מורכב. כאן גם מציינים את העובדה ההיסטורית, שלראשונה מזה קרוב ל-75 שנים, מאז שהוכחדה הקהילה המקומית במלחמת העולם השניה, זוכה ליז'ענסק לראות שוב בית מדרש מפואר עם ספרים מהודרים שממלאים את אוצרה. ב'עוז והדר' מקווים שהדבר יהיה לתועלת ולהתעלות עבור כל הבאים, שיזכו לפעול את כל הנצרך להם בזכותו של הרבי ר' אלימלך זי"ע.
ליז'ענסק קרקובסקי דף היומי קהילה ספריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד