כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מלזיה אירליינס למשפחות: "איש מהנוסעים לא שרד"

מטוס סיני דיווח הבוקר על 'עצמים חשודים' בדרום האוקיינוס ההודי • החברה הודיעה למשפחות: "הטיסה והנוסעים אבדו"

מלזיה אירליינס למשפחות: "איש מהנוסעים לא שרד"

חמישה ימים מאז החלו החיפושים בדרום האוקיינוס ההודי אחר שרידי המטוס המלזי: צוות מטוס סיני דיווח הבוקר (ב) כי הוא איתר כמה "עצמים חשודים" במהלך החיפושים.

העצמים זוהו באזור בו צילומי הלוויין הצביעו על אפשרות לקיומם של שרידים. עיתונאי שנמצא על המטוס דיווח כי מדובר בשני עצמים גדולים, ולצדם נצפו עוד כמה עצמים לבנים קטנים יותר צפים במרחק של כמה קילומטרים.

חברת מלזיה אירליינס הודיעה היום לקרובי המשפחה של נעדרי המטוס כי "לצערנו, יש להניח מעל לכל ספק סביר, כי טיסה MH370 אבדה, וכי איש מהנוסעים לא שרד. כפי שתשמעו בקרוב מראש הממשלה, עלינו להכיר בכך כי כל ראיות מצביעות על כך שהמטוס התרסק בדרום האוקיינוס ההודי".

גם רשת BBC ציטטה את הודעת ה-SMS שקיבלו משפחות הנוסעים מחברת התעופה.

עיתון מלזי מקומי "סטאר" דיווח כי ראש ממשלת מלזיה, נג'יב ראזק, יכנס בשעה 22:00
(שעון ישראל 16:00) מסיבת עיתונאים וימסור הצהרה בנוגע לחקירת המטוס הנעלם.

ראש הממשלה האוסטרלי טוני אבוט מסר, כי אחד העצמים הוא מלבני בצבע כתום והשני מעגלי בצבע אפור. הרשות לביטחון ימי של אוסטרליה הוסיפה כי מדובר בעצמים נפרדים מאלה שזוהו בבוקר באותו אזור על ידי מטוס סיני.

סין הפנתה ספינה שוברת קרח אל המקום וכן כמה ספינות קטנות יותר, וספינה של חיל הים האוסטרלי נמצאת גם היא באזור.

בהמשך, רשויות אוסטרליה הודיעו כי מטוס פוסידון פי-8 של חיל האוויר האמריקאי, אחד ממטוסי החיפוש המתקדמים בעולם, לא הצליח למצוא את העצמים שזוהו על ידי מטוס סיני באוקיינוס ההודי.

באזור נמצאת הספינה "סקסס" של חיל הים המלכותי האוסטרלי, ולדברי שר התחבורה המלזי היא יכולה להגיע לעצמים "בשעות הקרובות". אבוט אמר כי "אנו מקווים שנוכל לאתר את העצמים הללו בהקדם". בעדכון האחרון שמסרה הרשות לביטחון ימי, נאמר כי הצוות עדיין מחפש אחר העצמים.

המטוס המלזי הנעדר, נשא עימו לוחות עץ הדומים לעצמים שזוהו על ידי מטוס חיפוש אוסטרלי באוקיינוס ההודי בשבת, כך אמר שר התחבורה המלזי. "אנו יכולים לאשר שטיסה MH370 נשאה לוחות עץ. עם זאת, אין עדות לכך שהם קשורים ללוחות שנצפו באזור החיפוש האוסטרלי", אמר השר. הוא ציין עוד כי החוקרים ראיינו יותר ממאה בני אדם במסגרת חקירת היעלמות המטוס, בהם משפחות הטייס וטייס המשנה.

חברת התעופה מלזיה איירליינס הודיעה כי טיסה MH370 היתה הפעם הראשונה בה טייס המשנה הטיס מטוס בואינג 777 ללא משגיח. בחמש הטיסות שקדמו לכך במטוס מדגם זה, הוא לווה על ידי טייס משנה נוסף, ולדברי החברה הוא עבר אותן בהצלחה. עוד ציינה החברה כי קפטן המטוס, בן 53, היה בוחן מיומן של טייסים חדשים בעצמו. "יש להבין שגם בטיסה זו טייס המשנה טס עם משגיח, שהוא קפטן המטוס", מסרה החברה.

הרשות לביטחון ימי של אוסטרליה עדכנה בטוויטר כי החיפושים האוויריים האחר המטוס הסתיימו להיום.

איתור אוקיינוס מטוס מלזי חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד