י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יהדות התורה נגד ברקת: "הליך בלתי תקין"

ראש לשכתו של ניר ברקת, שלחה מכתב לסיעות השונות בעירייה וביקשה מהן לבחור נציגים מכל סיעה עבור הגוף הבוחר • ביהדות התורה טענו כי מדובר בשיבוש סדר הדברים הנכון, ואף צירפו חוות דעת משפטית התומכת בטענתם • בחירת נציגי המועצה לפני שמונתה וועדת בחירות - היא רתימת העגלה לפני הסוסים • בפנים: המכתבים

ברקת ונציגי יהדות התורה. צילום: שרגא ניימן, לשכת ראש העיר
ברקת ונציגי יהדות התורה. צילום: שרגא ניימן, לשכת ראש העיר

האם אכן יתקיימו בקרוב הבחירות לרבנות ירושלים? ככל שהתשובה תלויה בסיעות החרדיות, היא שלילית למדי.

לקראת ישיבת מועצת העיר שתתקיים מחר (ג) פנתה מיכל שלם, ראש לשכתו של ניר ברקת, אל הסיעות בעיריה ובכללן הסיעות החרדיות, וביקשה למנות נציגים מכל סיעה שיהוו את נציגי מועצת העיר בגוף הבוחר.

אלא שבמפלגות החרדיות, מתברר, לא מתכוונים לתת לברקת להריץ את העניינים לקראת הרכבת הגוף הבוחר - שתזרז את בחירת הרבנים - והיום הם השיבו לברקת במכתב, המגובה בחוות דעת משפטית, הקובעת כי פנייתה של שלם אינה על פי סדר הדברים הנכון, וקודם לכן צריכה מועצת העיר לאשר את הקמת וועדת הבחירות, ורק לאחר מכן, ולאחר שתקבע הוועדה את ההליכים - יציעו הסיעות השונות את נציגיהן.

בפניה שנשלחה היום לשלם על ידי יו"ר סיעת יהדות התורה במועצת עיריית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, נכתב: "ראויים הם רבני ירושלים שבחירתם תעשה בצורה חוקית מלאה ומכובדת כנדרש".

"סיעת יהדות התורה תימנע בשלב זה מלמנות את נציגיה לגוף הבוחר", כותב ראוכברגר, "עד למינוי וועדת בחירות כחוק וכניסת חבריה לתפקיד כמתבקש, תוך נקיטת כל הפעולות המוטלות על הוועדה בהקשר של מינוי חברי הגוף הבוחר, פיקוח על מנויים, קביעת הליך המינויים, ניהול המינויים וכו'.

"הסיעה גם מבהירה שהיא רואה בכל ההליך הנוכחי במועצת העיר הקרובה כבלתי תקין, ופונה לדחות את כל ההליך בשלב הנוכחי עד לבחירת וועדת הבחירות", הוא מסיים.

בחוות הדעת המשפטית המצורפת למכתב, ואשר נכתבה על ידי עו"ד אייל ינון, נאמר: "יש חשיבות רבה לקביעת תבחינים שיעמדו בדרישות התקנות והפסיקה לבחירתם של בתי הכנסת אשר נציגיהם ימונו לחברים באסיפה הבוחרת, בטרם תבחר מועצת העיר את נציגיה לאסיפה הבוחרת".

"בחירת נציגי מועצת עיריית ירושלים לפני שמונתה וועדת בחירות - היא בבחינת רתימת העגלה לפני הסוסים, מהלך שאינו ראוי ואף אינו עומד בכללי התבחין המשפטי".





רבנות מכתב ברקת ירושלים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד