כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

נתיבות: 'האם המגהצת' שוחררה למעצר בית

האם מנתיבות החשודה בפגיעה בבנה התינוק - שוחררה למעצר בית • האב קיבל צו הרחקה ל-10 יום מאשתו ומילדיו

נתיבות: 'האם המגהצת' שוחררה למעצר בית

ההורים מנתיבות - שנעצרו בחשד בהתעללות בבנם התינוק - שוחררו היום (ב) למעצר בית.

בשעות הצהריים הובאו ההורים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שם שיחרר השופט אריאל חזק את האם בתנאים מגבילים.

המשפחה מתגוררת בדירת ארבעה חדרים, והארוע היה בבית. אחותו של התינוק באה עמו לאמא ואמרה "אמא תראי מה קרה". לגברי פקד יוגב פינסקר, אשר הגיש לשופט את תיק החקירה, יש שיבוש שביצעה האם טרם מעצרה. "עצם העבירה מקימה מסוכנות גבוהה מאד. החבלה בוצעה בפעולה זדונית ככל הנראה, איני רואה מקום כעת לשחררה".

"אין הסבר הגיוני למהלך זה - לא מצידה ולא מצד בעלה. היא גילתה את הכוויה. האב נעצר עד היום גם כן. אנו מגישים בקשת מעצר היום לגביו".

לדבריו, האם והאב היו בבית - ולכן זה קושר את האם גם. אופן גילוי הכוויה מאד תמוה. "הילד קיבל כוויה חמורה בגב, והאם גילתה רק כשהילדה הראתה לה את החולצה שהיא קשה. טרם הצלחנו לקבוע מה היה בבית. יש שתי חקירות ילדים שבוצעו, אין אצבע מאשימה כלפי מישהו".

נציג המשטרה אמר כי אתמול נחקר האב ולא מסר גירסה מפלילה או מזכה. עוד הפנה יוגב את השופט לדברי הרופאה המשפטית, שזהו כנראה ארוע זדוני. בשל כך, ביקש שיאריכו את מעצר האם עד ליום רביעי.

עו"ד רינת יהב, פרקליטת האם, ביקשה להותיר את החלטת השחרור על כנה. "לראשונה הגיעה העוררת עם בקשה להארכת מעצר במוצ"ש, ונקבע שמדובר בחשד בסיסי ולא מעבר לכך, ולמחרת - כלומר אתמול - הובא בפני שופטת אחרת שקבעה שמדובר בחשד סביר בסבירות נמוכה. החשש לשיבוש שתיאמו גירסאות זה היה ידוע".

"אין ראיה בידי העוררת שמדובר במעשה זדוני שהיתה כוונה לפגוע בקטין, ואין ראיה הקושרת אותה. יכול להיות שהתרשלה. האבא היה בבית, כולם היו בבית".

השופט אריאל חזק החליט למרות זאת לשחרר את האם למעצר בית.

"אין ספק שענייננו מדובר בארוע חמור שבו נכווה קטין כבן שנתיים. יחד עם זאת, עיון בחומר ראיות מעלה כי מדובר במשיבה, אשר על פני הדברים משתפת פעולה עם חוקריה. בכלל נסיבות העניין מצאתי כי לא נמצא פגם בהחלטת בימ"ש קמא שקבע כי החשד העומד כנגד המשיבה הינו ברמה נמוכה מאד, ובפרק הזמן שמאז הארכת המעצר הראשונה ועד הארכת המעצר השניה לא התחזק החשד העומד כנגד המשיבה".

בנוגע לאב, הצדדים הגיעו להסכמה שהוא ישוחרר בתנאים מגבילים, בהם איסור יצירת קשר עם אשתו וילדיו וכל המעורבים למשך 10 ימים.
תינוק גיהוץ ילדה אמא אבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד