א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

"אלפי ילדים יאבדו את ביטחונם התזונתי"

בשל החשש מהפסקת חלוקת מנות מזון לכעשרת אלפי ילדי ירושלים, שלח יו"ר ארגון ההורים הארצי מכתב בהול לשר החינוך שי פירון

פירון. צילום: פלאש 90
פירון. צילום: פלאש 90

יו"ר ארגון ההורים הארצי, עו"ד גדעון פישר, פנה הבוקר (ב) במכתב לשר החינוך שי פירון, בדרישה להתערב במטרה למנוע את המשבר הצפוי ביום רביעי, לפיו ייפסקו חלוקת מנות מזון לכעשרת אלפים ילדים תושבי ירושלים, זאת בשל מחלוקת תקציבית בפרויקט ציל"ה.

במכתב, אליו מכותבים שר האוצר יאיר לפיד, שר הרווחה מאיר כהן וראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מזהיר גדעון פישר מפגיעה קשה בביטחונם התזונתי של ילדי ירושלים: "לאחרונה נודע כי בשל מחלוקת תקציבית, צפויה להיפסק כבר ביום רביעי הקרוב, פעילות חלוקת מנות מזון חמות כחלק מתוכנית ציל"ה. מיותר לציין, כי אם אכן תיפסק תוכנית ההזנה, ייפגעו כעשרת אלפים ילדים בכ-300 מוסדות חינוך ברחבי ירושלים, אשר זוכים כעת מדיי יום לארוחה חמה, אשר מבטיחה את ביטחונם התזונתי, ומספקת להם ארוחה מזינה במסגרת יום הלימודים".

כמו כן, ציין עו"ד פישר במכתבו כי במקרים רבים, מהווה הארוחה המוגשת במסגרת יום הלימודים, המנה החמה היחידה לה זוכים ילדים רבים: "חלוקת מנות המזון חשובה לאין שיעור במיוחד כאשר מתבוננים בדו"חות העוני של מדינת ישראל, ומגלים כי במקרים רבים, אותה מנת מזון חמה ומזינה המוגשת במסגרת יום הלימודים, היא המנה החמה היחידה לה זוכים לא מעט ילדים במהלך היום".

בסוף המכתב, התבקש כאמור שר החינוך להתערב בהקדם במטרה לעצור את המשבר המסתמן, ואת הפגיעה הקשה באלפי ילדים: "אדוני שר החינוך, ארגון ההורים הארצי חרת על דגלו שמירה על בטחונו של כל ילד וילד, תוך מלחמה חסרת פשרות על כל הנדרש להתפתחותו התקינה והבריאה. אנו פונים אלייך בבקשה להתערב באופן מידי במשבר שנוצר, ולעשות ככל שיידרש על מנת להבטיח כי חלוקת מנות המזון לא תפסק ביום רביעי הקרוב, ותותיר אלפי פיות רעבים בקרב ילדי ירושלים".

פירון מכתב אוכל לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד