י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בקרוב: מרכז להנצחת מורשת הרמב"ם

במלאת 804 שנים לפטירתו של הרמב"ם, פונה משרד התיירות ליזמים בבקשה להגיש הצעות להקמת מרכז להנצחת מורשתו בטבריה

בקרוב: מרכז להנצחת מורשת הרמב"ם

במלאת 804 שנים לפטירתו של הרמב"ם, פועל משרד התיירות לשימור משנתו ומורשתו של הרמב"ם ופונה ליזמים בבקשה לקבל הצעות להקמת המרכז למורשת הרמב"ם בטבריה. היוזמה מתבצעת במסגרת פעולות המשרד לקידום התיירות הדתית בכלל ופיתוח אתרי התיירות בעיר טבריה בפרט.

המרכז למורשת הרמב"ם מתוכנן להיבנות ב"בית אלומות", הממוקם בסמוך למתחם קבר הרמב"ם בטבריה, בו מבקרים מדי שנה אלפי מבקרים ותיירים וישמש כמוזיאון ומוסד אקדמי-מחקרי ללימוד והעמקה במשנתו של הרמב"ם.

הרמב"ם, רבי משה בן מימון, היה מגדולי הפוסקים, מחשובי הפילוסופים בימי הביניים, מנהיג ורופא. הוא זכה להכרה מצד כל הקהילות היהודיות באירופה ונחשב כמנהיג וכסמכות רוחנית. הרמב"ם נולד בספרד, אך עקב רדיפות דתיות היגרה משפחתו למרוקו. הוא ביקר בארץ ישראל ובילה את רוב שנותיו במצרים. לאחר מותו נקבר בעיר טבריה.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "בעיר טבריה קיימים מוקדי תיירות והיצע תיירותי רחב, לצד אתרים בעלי ערך דתי והיסטורי, המהווים מוקד עלייה לרגל עבור תיירות הפניים והתיירות הנכנסת. הקמת מרכז ההנצחה יעצים את חווית הביקור וישתלב בפעילות המשרד למימוש הפוטנציאל התיירותי של העיר והאזור". השר הוסיף, כי הקמת מרכז ההנצחה הנה חלק מתכנית העבודה של משרד התיירות לפיתוח תשתית תיירותית עבור הציבור הדתי בכל רחבי הארץ.

במידה ואחד מהגולשים מעוניין להגיש הצעה, את הצעות להקמת מרכז מורשת הרמב"ם יש להגיש עד ליום ב', ה- 20.07.09, בשעה 12:00 בכתובת: משרד התיירות, רחוב בנק ישראל 5, ת.ד. 1018, ירושלים. פרטים נוספים בטלפון: 02-6664391.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד