כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סרבן גט השתמש בהיתר מאה רבנים בכדי להנשא

סרבן הגט ישראל מאיר קיין, תושב לוס אנג'לס שעקר ללאס ווגאס, נישא בשבוע שעבר בשנית לאחר שטען כי בידו היתר מאה רבנים • הקהילה היהודית גועשת: רבנים ובני משפחת העגונה נסעו למחות נגד חתונתו • העגונה: "כעת הוא הותיר אותי אסירת עולם" • העיתונות האמריקאית סוערת; המקרה הגיע עד לפתח הרבנות הראשית לישראל

מסורבת גט,, אילוסטרציה צילום: פלאש90
מסורבת גט,, אילוסטרציה צילום: פלאש90

ישראל מאיר קיין, סרבן גט דתי שהתגורר בלוס אנג'לס ועתה מתגורר בלאס ווגאס, נישא ביום חמישי האחרון בוואגס כשהוא טוען כי יש באמתחתו "היתר מאה רבנים". רבנים וידידים של האישה מסורבת הגט טסו במיוחד ללאס ווגאס , להפגין נגד החתן.

מדובר בזוג דתי שהתגרש בגירושים אזרחיים בבית המשפט הקליפורני כבר בשנת 2007, אלא שמאז הגרושים מסרב הבעל להעניק לאשתו גט כדת משה וישראל, ובכך מותיר את אשתו עגונה כבר שבע שנים.

הניו יורק טיימס דיווח בהרחבה על המקרה והתופעה, שמעוררת עניין רב בציבור היהודי והכללי בארה"ב. העיתון דיווח כי ידידי האישה העגונה אומרים בשמה כי ישראל מאיר קיין, סרבן הגט, מתנה את מתן הגט, במשמורת מלאה על בנם בן ה-12 וחמש מאות אלף דולר בתמורה לגט.

הרב קלמן טופ שמעורב בתיק הגירושין נסע במיוחד ללאס ויגאס להפגין נגד החתן הסורר: "מה שקרה כאן הוא באמת מביש, לא רק שהוא הפר הפרה ברורה את הלכה היהודית, אלא הוא עשה זאת תוך ניצול ההלכה, וגרם להתעללות אכזרית במשפחה יהודית".

מאיר קין טוען שיש לו אישור המיוחד של 100 רבנים המתיר לו לקחת אישה שנייה, וראש בית הדין, הרב צבי דב אברהם, העניק לו היתר להינשא בשנית.

המקרה הגיע גם למשרדי הרבנות הראשית בישראל, אשר אמרו שהם לא מוכנים לקבל מסמך גירושין שנחתם על ידי בית משפט זה בפרט. רבנים שתומכים בגב' קין אומרים שהם "ימשיכו ללחוץ על מר קין למתן גט הלכתי,והוא יוגלה מהקהילה היהודית המקומית".

הגב' קין המתגוררת במונסי אמרה בתגובה לעיתון כי המצב הזה שבו בעלה הצליח להתחתן למרות התנגדות הרבנים הופך אותה ואת שלושת ילדיה לאסירת עולם והיא לעולם לא תוכל להתחתן.

"הוא פשוט ביגמיסט", אמרה הגב' קין, שנאבקת מזה שבע שנים לקבל גט כדת משה וישראל.

בני הזוג קין נפרדו כבר בשנת 2005, זמן קצר לאחר מכן הגישה הגב' קין תביעת גירושין בניו יורק. בעצת עורך דינה סגרה את תיק הגירושין והסכימה לגט אזרחי. עורך דינה טען כי עם גט אזרחי באמתחתה ייקל עליה לקבל גט כהלכה. זמן קצר לאחר מכן עבר ישראל מאיר קין להתגורר בלוס אנג'לס , שם הגיש תביעה לגירושין אזרחיים שנכנסו לתוקף בשנת 2007.

רבנים פנו אליו בדרישה לתת לאישה גט, ביניהם הרב יהושע פרומוביץ רב קהילת אהבת תורה במונסי, אך קיין התעלם מקריאת הרבנים. בנתיים עבר קין להתגורר בלאס ווגאס, לאחר מו"מ הסכים קיין על בורר במונסי שרק הוא יפסוק וייתן את הגט. התברר כי בית הדין אותו בחר קיין הוא בית דין השנוי במחלוקות ורוב בתי הדין הרבניים בארה"ב ובארץ, כמו גם הרבנות הראשית בישראל, אינם מכירים בגיטין שעורך בית הדין בראשות הרב צבי דב אברהם.
ישראל מאיר קין התר מאה רבנים גירושין לאס וואגס גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד