כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מדאיג: אחד מכל שלושה הונגרים אנטישמי

שבעים שנה אחרי שואת יהודי הונגריה, דו"ח מחקר קובע כי אחד מכל שלושה הונגרים מחזיק בדעות אנטישמיות וכעשרים אחוז סבורים כי יש לפעול נגד יהודים

מדאיג: אחד מכל שלושה הונגרים אנטישמי

שבעים שנה אחרי שואת יהודי הונגריה דו"ח מחקר המתפרסם היום (שני) קובע כי אחד מכל שלושה הונגרים מחזיק בדעות אנטישמיות. המחקר, שנערך בנובמבר האחרון על ידי חברת הסקרים "מידיין" עבור הארגון היהודי-הונגרי "Action and Protection Foundation" בדק עד כמה נפוצות הדעות האנטישמיות בהונגריה. עורכי הסקר דגמו קבוצה מגוונת של 1,200 נשאלים שגילם עולה על 18.

על פי מסקנות הסקר שפורסם על רקע כינוס מרכז רבני אירופה בבודפסט לאחד מכל שלושה הונגרים יש דעות קדומות נגד העם היהודי, וכ-25 אחוזים מהם, בעלי דעות קיצוניות התומכות בפעילות אנטי יהודית. בשנת 2010 נרשמו אחוזי האנטישמיות הגבוהים ביותר, מאז חלה ירידה קטנה, אך עדיין לא נרשמה חזרה לרמות שנאה נמוכות יותר כפי שנמדדו לפני 2010.
מבחינה פוליטית, האנטישמים נוטים לדעות ימניות רדיקליות, ורובם הגדול תומך בתנועת "יוביק" הגזענית.

נתון מדאיג נוסף מציג עלייה משמעותית באחוז ההונגרים המכחישים את השואה ומספרם של אלו עלה ב-19% מאז 2009.

ניתוח דעות הנשאלים בסקר על מדינת ישראל, מציף תופעה הנקראת "האנטישמיות החדשה", הצוברת תאוצה בהונגריה. כך, אחד מכל חמישה הונגרים שאינם מאופיינים כאנטישמיים במוצהר, מחזיק בדעות המשקפות אנטישמיות נסתרת.

לדברי אנשי העמותה, הסקר המקיף שנערך חושף כי למעשה, שיעור האנטישמיות בהונגריה, גבוה הרבה יותר ממה שחשבו עד כה.

בשיחה ל׳בחדרי חרדים׳ אומר מנכ״ל הארגון הרב דניאל בנדר כי הארגון מתעתד לנקוט בשורה של צעדים כדי לעורר תודעה ציבורית נגד האנטישמיות במדינה. ״למעשה״ אמר הרב, ״הטפה אנטישמית והכחשת השואה היא פעילות בלתי ליגלית על פי חוקי המדינה אך השלטונות אינם אוכפים את החוקים הללו. אנו נפעיל לחץ ציבורי להוצאת הדעות האנטישמיות מחוץ לשיח הפוליטי בהונגריה. מה שלמדנו מימי השואה הוא שאסור לשתוק״.
אירופה אנטישמיות הונגריה יהדות שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד