כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הגרח"ד שטרן: תעזבו את אוקראינה לארץ

את הדברים אמר הגאון המקובל ראש מוסדות 'בית אברהם' בב"ב, לאנשי עסקים מאוקראינה שעלו למעונו; "סכנה במושבכם"

הגרח"ד שטרן שליט"א
הגרח"ד שטרן שליט"א

אמירת תהילים, זהירות משיחה בטלה בבית המדרש ושאיפה לעלות לארץ הקודש, אלו היו דבריו של הגאון המקובל רבי דוד חיים שטרן מבני ברק, ראש מוסדות 'בית אברהם' וחתנו של המקובל הרה"צ רבי חיים משה מנדל זצ"ל, לקבוצת אנשי עסקים יהודים מאוקראינה, שעלו למעונו.

אנשי העסקים הגיעו לרב שטרן וביקשו לשמוע מפיו עצה וברכה, נוכח המצב הקשה השורר בארצם, אשר משפיע גם על הביטחון האישי וגם על המצב הכלכלי. האורחים סיפרו לרב כי בני משפחתם נתונים בפחד מתמיד נוכח המראות הקשים והמהומות המתחוללות ממש בפתחי בתיהם.

"אנו נמצאים בתקופה של עקבתא דמשיחא", אמר להם הרב. "ועיקר השאיפה והתפילה בתקופה זו היא לזכות לעלות לגור בארץ הקודש. בפרט שבדרך הטבע יכולה להיות סכנה במושבכם חלילה".

הרב הוסיף ואמר כי "אך צריך לזכור שאין עוד מלבדו יתברך. וכל אחד יקבל על עצמו לומר כל יום התהילים של אותו היום בשמחה ובכוונה בלי הפסק של שיחת חולין והעצה הגדולה לשמירה מפני הגויים מבקשי רעתכם היא לעמוד על המשמר שלא לשוח שיחות חולין בשום פנים ואופן בתוך בתי הכנסת".

בסיום דבריו בירכם הרב שטרן ואמר כי אם ישמעו לעצתו, "אז תהיה לכם תמיד הגנה ושמירה מעל דרך הטבע מן השמים ותזכו לגאולה השלימה".
אוקראינה ארץ הקודש חיים דוד שטרן תהילים שיחת חולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד