י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המופת של הגראי"ל: כך התמלאו המקוואות במים

ויהי לפלא: בתחילת חודש אדר הרגיע הגראי"ל שטיינמן את ראשי ארגון 'טהרת המשפחה', והבטיח להם: "עוד יהיה גשם"

הגראי"ל. צילום: עוזי ברק
הגראי"ל. צילום: עוזי ברק

שביעות רצון בקרב ארגון טהרת המשפחה, כאשר אוצרות המקוואות התמלאו בעקבות גשמי הברכה שירדו לפני כשבוע ומעלה ואפשרו פתיחת מקוואות חדשים ואת הפעלתם של מקוואות ישנים.

מתברר, שקדם לכך גם איחול שקיבלו אנשי הארגון הגראי"ל שטיינמן.

היה זה בראשית חודש אדר הנוכחי, יום למחרת עצרת ה'שישים ריבוא', כאשר ראשי טהרת המשפחה נכנסו אל הגראי"ל ושחו לו כי הם מוטרדים מהעובדה שכבר מספר חודשים אין גשמים.

הגראי"ל חייך והשיב להם קצרות כמי שמנבא: "עוד יהיה גשם"... ימים ספורים לאחר מכן, ירדו ממטרים רבים בכל הארץ - לשמחת לב הכל ובפרט אנשי הארגון. בפורים האחרון, התבטא הגראי"ל למקורביו: "נו, הרי כבר נתמלאו האוצרות".

בעת כינוס רבני 'טהרת המשפחה' בבית הגראי"ל לפני כשבועיים, דיבר ראש הישיבה בחרדה על מצב המקוואות בארץ, וציין את העובדה כי קיימים בורות במקוואות מסויימים שאין בהם טיפת מים:

"בזמן האחרון", אמר הגראי"ל, "התחילו לעורר על החלק הזה שהמקוואות שיש בארץ ישראל, יש כאלה שכבר שנים לא שמו לב לדעת מה קורה שם, ומצאו שיש מקומות שנראה בהם כזו הזנחה, שהגיע עד כדי כך שלא היה שום 'טיפת מים' בבור הזה שצריך להיות ממנו טהרת המקווה לעשות השקה וכל מה שצריך, על ידי זה שלא שמו לב - היה ממש ללא טיפת מים. וזה נורא ואיום! שכזה דבר יכול להיות בארץ ישראל".

החרה החזיק אחריו גם הגר"ש בעדני, שאמר: "ישנם אנשים רח"ל שאין להם שייכות ליהדות, רק יום כיפור הם שומרים, ואומרים להם שידעו כי טהרת המשפחה חמור יותר מיום כיפור!"
הגראי''ל הגר''ש טהרת המשפחה מקוואות עצרת ששים ריבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד